157 |
2
Да си спомним за автомобилната класика на Opel - GT
Opel GT е един от най-вълнуващите модели, слизали от поточната линия на немската марка.
Днес Opel се възприема като сравнително стандартна марка, която няма спортни автомобили в гамата си. Само преди няколко десетилетия това не бе така. Днес Opel Calibra и дори малката Tigra все още имат своите почитатели, но с това ли се изчерпват спортните модели на марката?
Не, защото Opel GT е може би най-добрата спортна класика, излизала от поточните линии на завода в Рюселсхайм.
Става въпрос за първото поколение на Opel GT, което се произвежда между 1968 г. и 1973 г.
Вижте как изглежда Opel GT >> >> >>
Базовата версия на модела се задвижва от 1,1-литров 4-цилиндров карбураторен двигател с мощност от 60 к.с. и 85 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 157 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 17,7 секунди.
Това определено не звучи спортно, но Opel имали и друг двигател на разположение. Върховата версия на модела се задвижвала от 1,9-литров 4-цилиндров агрегат с 90 к.с. и 150 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч ставало за 11,5 секунди, а максималната скорост била 185 км/ч.
Основният коз на модела обаче е неговият стилен външен вид. Скритите фарове, голямата предница и скосена задница определено изглеждат добре.
Не е за подценяване и фактът, че задвижването на задните гуми придава спортна нотка на колата.
Автомобилните фенове обаче са впечатлени преди всичко от мускулестия външен вид. Всъщност колата дори се харесва в САЩ, където се продава доста успешно.
От Opel GT са произведени 103 463 бройки. Днес цената на една бройка в запазено състояние е около 10 000 евро, а колекционерите са на мнение, че тя смо може да поскъпва.
Не, защото Opel GT е може би най-добрата спортна класика, излизала от поточните линии на завода в Рюселсхайм.
Става въпрос за първото поколение на Opel GT, което се произвежда между 1968 г. и 1973 г.
Вижте как изглежда Opel GT >> >> >>
Базовата версия на модела се задвижва от 1,1-литров 4-цилиндров карбураторен двигател с мощност от 60 к.с. и 85 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 157 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 17,7 секунди.
Това определено не звучи спортно, но Opel имали и друг двигател на разположение. Върховата версия на модела се задвижвала от 1,9-литров 4-цилиндров агрегат с 90 к.с. и 150 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч ставало за 11,5 секунди, а максималната скорост била 185 км/ч.
Основният коз на модела обаче е неговият стилен външен вид. Скритите фарове, голямата предница и скосена задница определено изглеждат добре.
Не е за подценяване и фактът, че задвижването на задните гуми придава спортна нотка на колата.
Автомобилните фенове обаче са впечатлени преди всичко от мускулестия външен вид. Всъщност колата дори се харесва в САЩ, където се продава доста успешно.
От Opel GT са произведени 103 463 бройки. Днес цената на една бройка в запазено състояние е около 10 000 евро, а колекционерите са на мнение, че тя смо може да поскъпва.