Citroen прави мини революция с C3 Picasso
Моделът е със свеж дизайн и огромни възможности за пренос на товари и различни конфигурации
Френската компания Citroen представи новото си предложение за еднообемен автомобил - C3 Picasso, на международен тест край Барселона. Компактният ван се позиционира под C4 Picasso. Основни конкуренти са модели като Opel Meriva, Nissan Note, Renault Modus и Kia Soul.
Дизайнът на C3 Picasso е много свеж и приятен, но е търсена и функционалност. “Избрахме формата на куб, защото е свежа и приятна за гледане, но ни дава възможност за функционалност. Като цяло Citroen C3 Picasso е комбинация от дизайнерски имидж и практичност”, коментира Карло Бонзаньо, главен дизайнер на проекта.
Като размери новият модел се доближава почти до предишното поколение Xsara Picasso и е само с няколко сантиметра по-къс. Автомобилът предлага голямо комфортно вътрешно пространство за петима пътници и много възможности за модулиране на вътрешния обем. Багажното пространство варира от 385 до безпрецедентните 1506 литра при сгънат заден ред седалки. При нужда можете да регулирате пода на багажника в две нива, а задният ред седалки се измества напред, докато облегалката пада назад, за да осигури възможност за по-ефективна почивка на пътниците отзад.
C3 Picasso се предлага с огромен панорамен люк, а изместването на А-колоната е позволило да се отвори най-добрата видимост в сегмента – 82% (76% Opel Meriva, който бе досегашен лидер).
Двигателната гама включва по 4 двигателя, по два бензинови и дизелови. Базов е 1,4 VTi с 95 к.с. и среден разход 6,8 л/100 км. Топ агрегатът при бензините, които са разработени в сътрудничество с BMW Group, е 1,6 VTi със 120 к.с. и 160 Нм при 4259 об/мин. Средният разход е 6,9 л/100 км. Дизелите са 1,6 HDi в два варианта мощности – с 90 и 110 к.с., съответно с разход 4,8 и 4,9 л/100 км.
Citroen е лидер в Европа при вановете. Компанията държи 22% от пазара, а новият модел дебютира на българския пазар през март.