BMW трансформира завода си в Мюнхен към електрически модели
От 2026 г. в него ще се произвежда седанът на Neue Klasse, а от края на 2027 г. се спират автомобилите с двигатели с вътрешно горене
Заводът на BMW Group в Мюнхен ще се трансформира към електрическа мобилност. От 2026 година традиционният завод ще произвежда седана на Neue Klasse. Само една година по-късно заводът ще произвежда само напълно електрически модели. Така заводът в Мюнхен е първата производствена мощност в мрежата на BMW Group, която от края на 2027 година успешно ще е приключила трансформацията към електрическа мобилност.
"Заводът в Мюнхен е отличен пример за нашата адаптивност. Ние инвестираме 650 милиона евро тук и от края на 2027 г. ще произвеждаме само изцяло електрически автомобили в нашия основен завод", каза Милан Неделкович, ръководител на производството в BMW AG. "Само през миналата година на пазара бяха въведени шест напълно електрически автомобила и в същото време постигнахме нов производствен рекорд. По този начин в нашата производствена мрежа ние демонстрираме как доставяме и да оформяме бъдещето по едно и също време".
"Тук при нас, в Мюнхен, бие сърцето на BMW. Заводът е иновативен и адаптивен. Както и през 60-те години на миналия век, отново Neue Klasse ще постави основите за преоткриването на нашия завод. Фактът, че тази цялостна трансформация се извършва по време на текущи операции успоредно с текущото производство от около 1000 автомобила на ден, е обичайна практика в Мюнхен и се основава на изключителната работа на всички служители. Ние сме радостни, че заедно с производството на седана на Neue Klasse ще можем да поведем завода в Мюнхен към напълно електрическото му бъдеще", допълни Петер Вебер, ръководител на завода на BMW Group в Мюнхен.
Заводът на BMW Group в Мюнхен е отличен пример за плавния преход към ерата на електрическата мобилност. През 2015 г. първите Plug-in хибридни модели на BMW Серия 3 бяха произведени на същата поточна линия като моделите с двигателите с вътрешно горене. От 2021 г. на същата производствена линия се произвежда и BMW i4 като първият изцяло електрически автомобил. Днес всеки втори автомобил, произведен на ден, има изцяло електрическо задвижване.
Производството на Neue Klasse първоначално ще започне в завода в Мюнхен от 2026 г. успоредно с производството на актуалните модели. От края на 2027 г., основният завод на BMW Group ще бъде първата трансформирана фабрика в глобалната мрежа за производство само на напълно електрически автомобили.
Това бележи края на ерата на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, 75 години след представянето на BMW 501 в Мюнхен през 1952 г. След старта в новото предприятие в Дебрецен, Унгария, автомобилите на Neue Klasse ще се произвеждат и в Мюнхен, както и в Шънян в Китай и Сан Луис Потоси в Мексико.
В своята над 100-годишна история заводът на BMW Group в Мюнхен е преживял различни промени и винаги се е преоткривал. В допълнение към предишното преобразуване от производство на авиационни двигатели към автомобилостроене, успешното въвеждане на Neue Klasse през 60-те години на миналия век е крайъгълен камък в историята на компанията.
В момента няколко големи строителни обекта в завода в Мюнхен паралелно подготвят пътя за старта на Neue Klasse от 2026 г. Инвестицията от 650 милиона евро включва общо четири сгради, включително нова мощност за производство на автомобили, включително логистични площи и ново каросерийно производство.
За да се осигури необходимото пространство в ограничената зона на фабриката в центъра на Мюнхен, след около 70 години в основния завод традиционното производство на двигатели е преместено в Хемс-Хол във Великобритания и Щайр в Австрия. 1200 служители вече са преквалифицирани за други производствени дейности в Мюнхен или са постъпили на нови работни места на други места в производствената мрежа.
Настоящото преобразуване на завода на BMW Group в Мюнхен се извършва по време на текущи производствени операции, както и през 60-те години на миналия век и всички други промени след това. Независимо от строителните работи, всеки ден от поточната линия слизат близо 1000 автомобила BMW Серия 3 и BMW i4, всички на една и съща производствена линия. Цялостното преструктуриране на завода означава дългосрочна сигурност за местоположението в Мюнхен, както и инвестиция в Бавария като индустриална зона.