BMW е доставил повече автомобили, откогато и да е било в историята си, като глобалните продажби са нараснали с 6,5 на сто до около 2,55 милиона превозни средства след силно последно тримесечие. Това съобщи днес автомобилостроителят, цитиран от ДПА и БТА.

Продажбите на изцяло електрически автомобили са нараснали със 74 на сто до 376 000 превозни средства.

Това означава, че BMW е регистрирал по-бърз растеж в този сегмент, отколкото целия пазар за електрически превозни средства и е достигнал дял от 15 на сто в общите продажби, заяви членът на управителния съвет Йохен Голер.

През текущата година BMW се стреми да продаде повече от половин милион електрически автомобили и да повиши дела на продажбите до около 20 на сто.

През последното тримесечие глобалните продажби са се увеличили с 10 на сто до 719 000

"Силното търсене на изцяло електрически продукти продължава", заяви Голер, имайки предвид 18 електрически автомобила в продуктовата гама на компанията.

Всички региони са допринесли за рекордните продажби на автомобилостроителя. В Китай те са се увеличили с 4,2 на сто, в Европа със 7,5 на сто и САЩ - с 9,4 на сто.

През 2022 година и първото тримесечие на 2023 година липсата на полупроводници, проблемите по веригите за доставки и локдауните в Китай са довели до спад на продажбите, но впоследствие ситуацията се е подобрила значително.

През последното тримесечие глобалните продажби са се увеличили с 10 на сто до 719 000 автомобила.