BMW представи най-бързото си комби M3 CS Touring
Новият модел има 6-цилиндров бензинов битурбо двигател с мощност 550 к.с. и вдига 100 км/ч за 3,5 секунди
През 2022 година BMW M3 Touring стана първото серийно комби в историята на модела M3, а през 2023 г. дебютира екстремният седан BMW M3 CS, настроен за състезателни писти. Сега BMW реши да кръстоса тези две модификации и представи уникалното пистово комби BMW M3 CS Touring.
Вижте новото BMW M3 CS Touring >> >> >>
С първото BMW M3 CS Touring подразделението M GmbH разширява гамата си от спортни автомобили с още един специален модел. Най-новото попълнение в най-популярната моделна серия на BMW M надгражда успеха на BMW M3 Competition Touring с M xDrive и комбинира неговия уникален характер с още по-впечатляваща спортна динамика. Под предния капак е монтиран 3,0-литровият редови 6-цилиндров бензинов двигател с две турбини с мощност 550 к.с. Новото BMW M3 CS Touring спринтира от място до 100 км/ч за 3,5 секунди.
На спортното комби са направени специфични настройки на окачването, добавени са ексклузивни дизайнерски характеристики, а теглото е оптимизирано с множество компоненти, изработени от карбонов композит (CFRP), които създават условия за автентично състезателно усещане.
Динамичните характеристики на шофиране на първото BMW M3 CS Touring могат да бъдат изпитани както на състезателната писта, така и в различни ежедневни ситуации, по време на дейности през свободното време и при пътуване. Специфичните за модела характеристики на двигателя, както и предаването на мощността чрез 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic и задвижване на четирите колела M xDrive осигуряват вдъхновяваща динамика и превъзходно сцепление.
От март 2025 г. първото BMW M3 CS Touring ще бъде произведено в лимитирана серия и ще бъде доставяно на клиенти в Европа, както и в Австралия, Япония и Южна Корея. Най-големият пазар за модела ще бъде Германия. Производството на специалния модел ще се осъществява в завода на BMW Group в Мюнхен, заедно с останалите варианти на седана BMW M3 и комбито BMW M3 Touring.
Редови 3,0-литров 6-цилиндров двигател
3,0-литровият редови 6-цилиндров двигател, монтиран в BMW M3 CS Touring, е проектиран от самото начало за максимална динамика на състезателната писта и разполага с редица технологични иновации, вдъхновени от моторните спортове. Сред тях са особено здрав блок на двигателя, кован лек колянов вал и ядро на цилиндровата глава, произведено чрез 3D печат.
Освен това, оптимизираните по отношение на теглото цилиндрови повърхности разполагат с нанесено чрез технология на лазерно-дъгово нанасяне (LDS) желязно покритие, което намалява загубите от триене. Охладителната система и масленото захранване са също адаптирани да издържат на високи натоварвания при динамично шофиране на писта.
Задвижващата система комбинира типичната за M-моделите високооборотни характеристики и линейното разгръщане на мощността при високо натоварване с усъвършенствана технология M TwinTurbo. Увеличаването на максималното налягане на двата турбокомпресора до 2,1 бара, заедно със специфичната настройка на електрониката на двигателя, позволява постигане на допълнителни 20 к.с. спрямо BMW M3 Competition Touring с M xDrive, с което общата максимална мощност достига 550 к.с. при 6250 об/мин.
Максималният въртящ момент от 650 Нм е наличен в диапазона от 2750 до 5950 об/мин, а максималните обороти на двигателя са 7200 об/мин. Специално разработени тампони на двигателя с повишена твърдост осигуряват особено стегната връзка между задвижващия агрегат и конструкцията на колата. Това води до оптимизирана реакция на газта и директно предаване на мощността към задвижващата система.
Светкавичното пренасяне на мощността позволява на новото BMW M3 CS Touring да спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Ускорението от място до 200 км/ч се постига за 11,7 секунди. С метода на стартиране One-Foot-Rollout, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,2 секунди, а до 200 км/ч - за 11,4 секунди. Междинното ускорение от 80 до 120 км/ч отнема 2,7 секунди на четвърта предавка и 3,5 секунди на пета предавка.
Максималната скорост на специалния модел, който серийно е оборудван с пакета M Driver's, е електронно ограничена до 300 км/ч. За още по-емоционално изживяване при шофиране допринася специфичната за М-изпускателна система с електрически управлявани клапи, оптимизиран титанов заден заглушител и характерните за M-моделите двойни ауспухови тръби, боядисани в черен мат.
Акустичното присъствие на двигателя е свързано с избраната настройка в менюто M Setup. В режимите Sport и Sport+ се активира звуков профил, който по ефектен начин подчертава динамичните смени на предавките и внезапните промени в оборотите.
Активен M диференциал за повече динамика
Двигателят на BMW M3 CS Touring е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic с функция Drivelogic. Чрез бутона Drivelogic, интегриран в селектора за избор на предавките, могат да се избират три различни режима на превключване. Освен комфортен и спортен режим, налична е и настройка, оптимизирана специално за използване на състезателна писта.
Освен чрез селектора на предавките, водачът може да сменя предавките ръчно чрез карбоновите лостчета на волана. Задвижването на BMW M3 CS Touring се осъществява чрез системата за задвижване на четирите колела M xDrive, която разпределя въртящия момент безстепенно и напълно променливо между предните и задните колела с помощта на електронно управляван многодисков съединител в раздатъчната кутия. Това осигурява спортни динамични характеристики на пистата, като същевременно гарантира оптимално сцепление при интензивно натоварване.
В комбинация с напълно променливия активен M диференциал на задния мост, задно ориентираната конфигурация на M xDrive осигурява типичната за M-моделите динамика на управление. Чрез менюто M Setup водачът може да избере режима 4WD Sport, при който още по-голям процент от задвижващата мощност се насочва към задните колела. За максимално чисто спортно изживяване е наличен и режим 2WD, който при изключен динамичен контрол на стабилността осигурява традиционно задно задвижване.
Специално окачване и оптимизирана спирачна система
Окачването на BMW M3 CS Touring е прецизно настроено спрямо характеристиките на двигателя, концепцията на модела и специфичното разпределение на теглото. Настройките на системата за динамична стабилност DSC и режима M Dynamic Mode са оптимизирани за високо динамично управление на писта. Освен това електронно управляемите амортисьори на адаптивното M окачване, кормилното управление M Servotronic и интегрираната спирачна система на модела разполагат с индивидуални настройки, специфични за BMW M3 CS Touring.
За максимално ефективно спиране, моделът е оборудван със спирачна система M Compound, като спирачните апарати могат да бъдат в червено или черно. Като опция се предлага M карбоново-керамична спирачна система със спирачни апарати в червено или матово златисто. Серийното оборудване включва ковани M алуминиеви джанти с уникален дизайн с двойни спици, предлагани в матово златист бронз или матово черно.
Размерите на джантите са 19 инча на предната ос и 20 инча на задната ос, като серийно са оборудвани с пистови гуми с размери 275/35 ZR19 отпред и 285/30 ZR20 отзад. Като алтернатива, без доплащане се предлагат спортни гуми със същите размери. Освен това, като опция се предлагат и гуми Ultra-Track за максимална динамика на управлението.
Карбонови компоненти за по-голяма здравина
Високата мощност на двигателя и специфично настроеното окачване на BMW M3 CS Touring са допълнени от олекотена конструкция, която допринася значително за високата динамика на модела. Редуцирането на теглото е постигнато чрез широкото използване на карбонов композит (CFRP). От този високотехнологичен материал са изработени капакът на двигателя, предният сплитер, предните въздухозаборници, корпусите на страничните огледала и задния дифузьор.
В интериора M карбоновите седалки, лостчетата за превключване на предавките, интериорните лайстни и централната конзола, също са изработени от карбон и допълнително намаляват теглото. Благодарение на тези мерки, BMW M3 CS Touring е с приблизително 15 кг по-леко от BMW M3 Competition Touring с M xDrive. За повишена здравина на каросерията, като допълнително оборудване се предлага M прецизна греда за моторния отсек, която също е проектирана с фокус върху лекотата на конструкцията.
Уникален баланс между динамика и практичност
Типичните за M-моделите динамични характеристики, съчетани с функционалността на комбитата Touring създават невероятна комбинация, която в най-новия специален модел придобива напълно ново измерение. Новото комби BMW M3 CS Touring обединява концентрираното усещане с гъвкаво вътрешно пространство, чийто товарен обем може да се разшири от 500 до 1510 литра благодарение на високо отварящият се заден капак.
Освен това, издълженият и динамичен силует на комбито Touring и специфичните за M-моделите екстериорни детайли, проектирани с оглед на аеродинамичния баланс и оптималния въздушен поток за охлаждане, са допълнени от ексклузивни дизайнерски елементи. Те подчертават характер от моторните спортове на BMW M3 CS Touring и придават изразителна визия. Капакът на двигателя, предният сплитер, предните въздухозаборници и корпусите на M страничните огледала са серийно изпълнени от карбон с видима структура, осигурявайки силен контраст спрямо впечатляващите екстериорни цветове.
Новото BMW M3 CS Touring се предлага в следните цветови варианти - зелено British Racing Green, синьо Laguna Seca Blue, бяло Frozen Solid White, черно Sapphire Black Metallic. Покривът и специфичният за модела заден спойлер са в черен гланц, което придава елегантен контраст на агресивния екстериор. Един от отличителните дизайнерски елементи на модела е червената рамка около задния спойлер.
Предната част на автомобила се характеризира с оптимизирана по отношение на теглото BMW M бъбрековидна решетка без рамка, изпълнена в минималистичен стил. Черният моделeн надпис върху горната хоризонтална лайстна на решетката, както и емблемите на предния и задния капак, са обградени от червени контури. Пряката връзка с моторните спортове се подчертава и от LED фаровете, които, по подобие на състезателните автомобили GT, излъчват характерна жълта светлина.
Ориентиран към водача кокпит
Интериорът на BMW M3 CS Touring комбинира спортен кокпит, фокусиран върху върхова динамика, с дигитални технологии и ексклузивни дизайнерски елементи. Водачът и пътникът до него разполагат с M карбонови седалки д електрическо регулиране и подгряване. Седалките имат интегрирани подглавници, осветен надпис CS и тапицерия от кожа Merino.
Техният ексклузивен дизайн в червено-черна цветова комбинация се повтаря и при задните седалки, докато панелите на вратите са изцяло облицовани с черна кожа. Серийният волан с три спици е тапициран с Alcantara и осигурява автентично усещане от моторните спортове чрез скосения си обръч и червена централна маркировка на 12 часа. Други специфични за M-моделите елементи са червеният надпис CS върху централната конзола, предпазните колани и лайстните на праговете с обозначение на модела.
Чрез бутона M Setup върху централната конзола водачът има пряк достъп до индивидуалните настройки на двигателя, окачването, кормилното управление, спирачната система и задвижването на четирите колела M xDrive. Двете настройки, които се конфигурират напълно, могат да бъдат запазени заедно с персонализирани параметри за звука на двигателя, системата за стабилност, функцията Auto Start-Stop и превключването на предавките в 8-степенната трансмисия M Steptronic. Те могат да бъдат активирани директно чрез M бутоните на волана.
Серийното оборудване включва и M Drive Professional, който предлага функции, оптимизирани за шофиране на писта, включително M Drift Analyser и M Laptimer. Освен това 10-степенният M Traction Control позволява индивидуално конфигуриране на сцеплението при шофиране на писта. Друга ключова функция на M Drive Professional е бутонът M Mode на централната конзола, който позволява персонализиране на асистиращите системи и визуализацията на информацията върху дигиталния дисплей и Head-Up дисплея. Предлагат се три режима на шофиране: Road, Sport и Track.
За интуитивно управление на множество функции на автомобила и дигитални услуги, новото BMW M3 CS Touring разполага с най-новата версия на системата BMW iDrive, базирана на BMW Operating System 8.5. С интелигентният персонален асистент и двойният извит дисплей, автомобилът е последователно насочен за управление чрез сензорни функции и естествен глас.
Специфичният за M индикатор на 12,3-инчовия информационен дисплей показва типичните светлини за превключване на предавките в горната част, докато състоянието на системите за стабилност при шофиране, M xDrive и тракшън контрола се показват в долната част на екрана. Възможности за настройка на автомобила, проверка на налягане в гумите и температура са налични на началния екран на 14,9-инчовия сензорен контролен дисплей.
Опции за шофиране във всекидневието
Серийното оборудване на BMW M3 CS Touring включва професионален кокпит на живо, който обединява Head-Up дисплей със специфични за моделите визуализации, базирана на облак навигационна система BMW Maps, интеграция на смартфон, телефония с безжично зареждане и WiFi интерфейс. Като опция се предлага и BMW Drive Recorder.
Новото BMW M3 CS Touring разполага с прецизно подбран пакет от функции, които съчетават чистото удоволствие от шофирането с допълнителен комфорт и асистиращи системи. Серийното оборудване включва комфортен достъп, алармена система, двузонова автоматична климатична инсталация, озвучителна система Harman Kardon Surround Sound.
Серийното оборудване включва контрол на дистанцията при паркиране и асистент за самопаркиране, предупреждение за удар отпред и предупреждение при напускане на лентата, както и разпознаване на пътните знаци. Опционално се предлага и асистент за шофиране.