Екстремните модели BMW M3 седан и комбито BMW M3 Touring бяха внимателно модернизирани. В новите модели са се появили LED фарове с различно съдържание, както и нов дизайн на колелата. Промените в интериора включват нов волан със скосена долна част, предният панел е облицован с изкуствена кожа Sensatec и нови вариации на декор от алуминий и въглеродни влакна.

Вижте новите модели BMW M3 и M3 Touring  >>  >>  >>

При моделите от серията M производителността винаги е приоритет. Затова новото BMW M3 Competition и комбито BMW M3 Competition Touring със задвижване на всички колела от системата xDrive са получили с 20 к.с. повече мощност, достигаща 530 к.с. Версията със задно предаване на M3 Competition трябва да се задоволи само с 510 к.с.

Снимка: BMW Group

Докато новият седан със задвижване на четирите колела BMW M3 Competition M xDrive спринтира от място до 100 км/ч за 3,5 секунди, комбито BMW M3 Competition M xDrive Touring се нуждае от 3,6 секунди. При спринт от място до 200 км/ч, увеличението на производителността на двата модела със задвижване на четирите колела е забележимо с подобрение от 0,5 секунди всеки. Сега седанът го завършва за 11,8 секунди, а Touring за 12,4 секунди.

Снимка: BMW Group

Дизайнерите на BMW не са променили много във външния вид на моделите, като огромната бъбрековидна решетка остава същата. Новост са обновените фарове, които комбинират къси и дълги светлини в общ модул. Два вертикални LED модула с форма на стрела служат като габаритни и дневни светлини, като изпълняват и ролята на индикатори за завой. Адаптивните LED фарове с матрични дълги светлини без отблясъци се предлагат като допълнително оборудване, а техните функции включват завиващи светлини. Сините вложки във вътрешността на фаровете показват специалната светлинна технология.

Снимка: BMW Group

В интериора на новите BMW M3 седан и комби BMW M3 Touring също има фини нововъведения. В салона е поставен нов спортен волан с нов дизайн, който за първи път е скосен в долната си част. Като опция се предлага и М волан, облицован с алкантара в същия дизайн и със съответния набор от функции. Като опция за двете версии на волана се предлага и функция за отопление.

Отделението за вещи в предната част на централната конзола и механизмите за отваряне на вратите са осветени от светлини, интегрирани в капака на централните вентилационни отвори. Добавени са различни вътрешни облицовки и изискана повърхност на арматурното табло, облицовано с изкуствена кожа Sensatec.

Снимка: BMW Group

С новото издание на BMW M3 седан и BMW M3 Touring се появява и последното поколение на системата iDrive, базирано на BMW Operating System 8.5. Напълно цифровата мрежа се състои от 12,3-инчов информационен дисплей и 14,9-инчов контролен сензорен дисплей, който сега показва и специфични за M данни, наред с другите неща.

Извитият двоен дисплей на BMW с висока разделителна способност, наклонен към водача и допълнително разработения персонален асистент се грижат за постоянното взаимодействие между водача и автомобила, проектирано за работа с помощта на сензорна функция и естествен език. По-нататъшното развитие в областта на цифровото управление е придружено от допълнително намаляване на броя на бутоните и контролите в шофьорската кабина. Класическият въртящ се бутон на системата iDrive все още е на централния тунел и е много удобен за ползване.

Снимка: BMW Group

Новото BMW M3 и новото BMW M3 Touring ще излязат на пазара още през юли 2024 г. Цените в Германия започват от 94 200 евро за седана M3 и 100 400 евро за седана M3 Competition. Цената на модела със задвижване на всички колела BMW M3 Competition M xDrive започва от 105 300 евро, а комбито BMW M3 Touring, което се предлага само като Competition M xDrive, струва от 106 300 евро.