BMW iX1 ще изминава 475 км със заредена батерия
Новият по-достъпен вариант на електрическия кросоувър е само с един мотор и има по-голям автономен пробег
В края на миналата година BMW пусна електрическия кросоувър BMW iX1 xDrive30, който се задвижва от два електромотора - по един на предната и един на задната ос. Компактният електрически кросоувър със задвижване на четирите колела развива системна мощност от 313 к.с. и 494 Нм въртящ момент. Моделът се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 64,7 кВтч и има теоретичен автономен пробег от 438 км. Цената на това BMW iX1 xDrive30 започва от 105 900 лева.
Сега BMW добави в гамата си нова версия на iX1, която се нарича iX1 eDrive20 и ще изминава до 475 км с напълно заредена батерия. Новият модел се задвижва с един електромотор на предната ос и има предно предаване, като има мощност с временен Boost от 204 к.с., а максималният въртящ момент е 247 Нм. Новото BMW iX1 eDrive20 ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,6 секунди и достига максимална скорост от 170 км/ч.
Новото BMW iX1 eDrive20 е оборудвано със същата батерия с капацитет 64,7 кВтч като своя по-голям брат и в резултат на подобрената енергийна ефективност, средният разход е редуциран в рамките на 15,4-17,2 кВтч/100 км, което означава увеличен автономен пробег от 430 до 475 км според WLTP.
Галерия със снимки на новото BMW iX1 eDrive20 >> >> >>
Комбинираното зарядно устройство на новото BMW iX1 eDrive20 позволява серийно зареждане с променлив ток с до 11 кВт. По този начин високоволтовата батерия може да бъде заредена от 0 до 100% от капацитета си за 6,5 часа. Като опция се предлага трифазно зареждане с променлив ток с мощност до 22 кВт. С него времето за съответното зареждане се скъсява до 3 часа и 45 минути.
Батерията може да се зарежда и с прав ток с мощност до 130 кВт. Така на бърза зарядна станция нивото на заряд на батерията може да се повиши от 10 до 80% за 29 минути. Новото eDrive20 ще бъде по-достъпен вариант на BMW iX1 с препоръчителна цена от 47 900 евро или около 93 500 лева.