Автомобилните производители ще субсидират клиентите си вместо държавата
Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz, Stellantis и Kia ще финансират екологичния бонус на Германия за електрически превозни средства
Внезапното премахване на облекченията за закупуване на електрически автомобил предизвика значителен резонанс в Германия. Компанията Tesla първа отговори на това, като обяви, че ще продължи да субсидира закупуването на своите модели до края на тази година. И едва на следващия ден местните автомобилни производители последваха примера на американската компания.
Освен това някои от тях предложиха по-изгодни условия. Германското правителство предостави субсидия за закупуване на електрически автомобил в размер на 6750 евро, от които 4500 евро директно на купувача и 2250 евро на производителя. Тази програма трябваше да продължи до края на годината, но внезапно беше отменена на 17 декември.
Автомобилните производители Volkswagen, Stellantis, Audi, Mercedes-Benz и Kia заявиха, че ще финансират субсидията за германските купувачи на електрически превозни средства, след като правителството тази седмица внезапно се отказа от държавно финансираната програма.
Министерството на икономиката на Германия спря 7-годишната програма в понеделник, като последен знак за икономия на средства след приемането на ревизирания бюджет за 2024 г. Програмата предлагаше до 6750 евро от цената на изцяло електрическа кола, финансирана от държавата и автомобилния производител в зависимост от стойността на електромобила.
Volkswagen заяви във вторник, че ще финансира пълната субсидия от 6750 евро за частни клиенти в Германия, които са поръчали отговарящ на условията автомобил от нейната изцяло електрическа ID. гама преди 15 декември. Volkswagen обяви, че регистрираните автомобили между 1 януари и 31 март ще получат субсидия от 4500 евро, в съответствие с планираното намаляване на цената.
От Audi обявиха, че ще финансират пълната субсидия за автомобили, поръчани преди 16 декември и доставени до края на годината. От Mercedes-Benz ще направят същото за поръчки, доставени и регистрирани между 18 и 31 декември, и ще предоставят своя част от субсидията от януари нататък.
Автомобилният гигант Stellantis заяви, че ще финансира пълната субсидия до 31 декември. От 1 януари до 31 март електрическите автомобили от марката Opel ще могат да бъдат закупени със стандартен бонус за покупка от 4500 евро. Южнокорейската компания Kia заяви, че ще финансира субсидията до 31 март за частни клиенти, които купуват Niro EV, EV6, EV6 GT или e-Soul.
Германското правителство възнамеряваше да предложи намалени субсидии до края на 2024 г., но се отказа от програмата неочаквано, тъй като беше принудено да преразгледа плановете си за разходи, след като решение на конституционния съд на страната създаде дефицит от 60 милиарда евро в бюджета за 2024 г.
Противниците казаха, че прекратяването на стимулите за електромобили ще ударят германските производители на автомобили, които вече се борят да намалят цените, за да се изравнят с Tesla и китайските конкуренти. Индустриалният експерт Фердинанд Дуденхьофер каза пред германските медии, че очаква спад до 200 000 продажби на електрически автомобили в Германия през 2024 г.
Автомобилната асоциация ADAC заяви, че електромобилите в Германия все още са твърде скъпи, за да се прекрати субсидията. В него се казва, че само три модела от големи автомобилни производители струват под 30 000 евро.