Преходът на Audi към изцяло електрическа гама не се развива по план. Германският производител наскоро затвори завода си в Брюксел в Белгия поради слабите продажби на големия електрически кросоувър Q8 E-Tron. През 2024 г. търсенето на електромобили с четирите ринга е спаднало със 7,8% до 164 480 единици.

Като се има предвид този спад, Audi вече преразглежда амбициозната си цел да премине изцяло на електричество до 2032 г. Освен това, вероятно ще продължи да пуска нови автомобили с двигатели с вътрешно горене и след 2026 г.

Audi A3 Sportback TFSI e

Снимка: Audi

Въпреки тези резултати, компанията продължава напред с разширяването на електрическата си гама. След като даде приоритет на по-големите и по-скъпи модели, Audi най-накрая разработва по-достъпен базов електромобил. Пускането на новия малък електрически модел беше първоначално планирано за 2027 г., но сега беше изместено за 2026 г.

В интервю за германското издание "Зюддойче Цайтунг", главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер потвърди, че ще има нов електрически автомобил в сегмента на Audi A3.

Audi A3 Sportback TFSI e

Снимка: Audi

Гернот Дьолнер не разкри много подробности за новата електрическа кола, като само потвърди, че тя ще се произвежда в Инголщат, Германия. Вероятно Audi може да обмисли пускането на по-модерна версия на Volkswagen ID.3, но може и новият модел да бъде базиран на бъдещия ID.2all, чиято концепция беше представена преди няколко години.

Концернът Volkswagen планира да пусне готовия за производство ID.2 през 2026 г. с начална цена от около 25 000 евро. Еквивалентът на Audi несъмнено ще бъде по-скъп, но ще остане значително по-евтин от Q4 E-Tron, който в момента започва от 96 192 лева в България.