Audi Q4 e-tron е подобрено с по-голям пробег и по-бързо зареждане
Най-успешният електрически кросоувър на марката с четири ринга получи по-мощни мотори и има по-добра енергийна ефективност
Електрическият кросоувър Audi Q4 e-tron, който дебютира през пролетта на 2021 г., продължава да набира популярност, като през първата половина на тази година продажбите на модела са се увеличили с 51,2% спрямо същия период на 2022 г. и това е най-високият показател сред електрическите модели на Audi.
Вижте новите модификации на Audi Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron >> >> >>
Сега от Audi обявиха, че Q4 e-tron получава няколко актуализации и подобрения, които засягат както стандартния модел Q4 e-tron, така и по-спортния вариант Q4 Sportback e-tron.
Изцяло електрическият кросоувър Audi Q4 e-tron е получил подобрение в батерията с капацитет от 77 кВтч, която сега получава по-бързо високоскоростно зареждане с възможност за зареждане до 175 кВт за моделите Quattro със задвижване на четирите колела, докато версията със задвижване на задните колела може да се справи със 135 кВт.
Това е достатъчно за да може батерията на Audi Q4 e-tron да се зареди само за 28 минути от 10 до 80%, като батерията автоматично намалява заряда на 80%, за да осигури по-голяма дълготрайност на своите литиево-йонни клетки.
Сателитната навигационна система вече автоматично помага на собствениците да получат по-бързо зареждане. При въвеждане на крайна дестинация, ако батерията ще има нужда от зареждане по пътя, навигационната система ще посочи пътя през най-добрите станции за зареждане с висока мощност и също така ще подготви предварително батерията докато шофирате, така че всичко да е възможно най-бързо и безпроблемно. Батерията вече включва система за охлаждане след зареждане.
Модернизираното Audi Q4 e-tron също получава нови електрически двигатели, които са по-ефективни и които са увеличили пробега с едно зареждане. Моделът с най-добра енергийна ефективност Q4 Sportback 45 e-tron сега има автономен пробег според WLTP до 562 км.
Новият модел със задвижване на задните колела използва най-новия синхронен електромотор с постоянно възбуждане, развиващ мощност 286 к.с. спрямо 256 к.с. в предходната версия. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч пада до 6,7 секунди, като при моделите Quattro е намалено до 6,6 секунди.
Новият електромотор получава интелигентна охладителна система, при която температурите в задвижването почти не се повишават. Топверсията Q4 55 e-tron Quattro вече получава 340 к.с. вместо досегашните 299 к.с. и ще ускорява от място до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Всички версии на Q4 e-tron имат максимална скорост, ограничена до 180 км/ч.
От Audi съобщават, че са подобрили окачването с нова настройка на амортисьорите и са променили кормилното управление, осигурявайки на водачите на Q4 e-tron възможност за по-прецизно шофиране. Има и опция за спортно окачване, което сваля Q4 e-tron с 15 мм по-близо до пътя.
Има някои нови технологични функции, като допълнителен асистент за смяна на лентата, който може да управлява вместо вас при правилните обстоятелства и по-интелигентен радарен круиз контрол с центриране на лентата на управление и волан, който може да усети, когато го хванете отново.
Отопляемите предни седалки вече ще бъдат предлагани като стандартно оборудване, а капакът на багажника на всички модели вече е с електрическо задвижване. Ще има и нов модел Edition S line, наличен само в черно, сребристо или бяло, който ще се предлага с 21-инчови джанти със звезден дизайн с пет W-образни спици, затъмнени матрични LED фарове и затъмнени LED задни светлини.
Има и нов характерен звук, който Q4 e-tron издава при ниски скорости, така че пешеходците да го чуят, което според Audi задълбочава емоционалната връзка между водача на Audi и неговия автомобил. Този нов звук се генерира при скорости под 25 км/ч.
Модернизираното Audi Q4 e-tron вече ще се произвежда в завода на Audi в Брюксел, вместо във фабриката на Volkswagen в Цвикау, както досега. Това ще позволи по-голям производствен капацитет и Audi твърди, че заводът в Брюксел е първият в света независим сертифициран завод с въглеродно неутрално съоръжение за производство на автомобили в премиум сегмента.