Aston Martin забавя пускането на първия си електрически автомобил заради липса на интерес
Хората "искат електрификация, но все още усещат мириса и шума на спортния автомобил, каза изпълнителният председател Лорънс Строл
"Астън Мартин" (Aston Martin) забавя пускането на първия си електрически автомобил заради липса на потребителско търсене, като междувременно рекордните цени на луксозните и специално издание модели са помогнали на британския автомобилостроител да свие годишните си загуби, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Новата цел на "Астън Мартин" сега е да пусне електрическия си автомобил с батерия през 2026 година, година по-късно от предвиденото, превръщайки се в поредния автомобилостроител, който отлага целите си за електрификация, тъй като инвестициите в капацитет и технология са надвишили търсенето на електрически превозни средства.
"Потребителското търсене на електрически превозни средства в ценовата категория на "Астън Мартин" със сигурност не е това, което си мислехме преди две години", заяви пред медиите изпълнителният председател Лорънс Строл.
Той каза, че "има много по-голямо търсене" за плъгин хибридни превозни средства, най-вече за компании като "Астън Мартин" , тъй като хората "искат електрификация, но все още усещат мириса и шума на спортния автомобил".
"Валхала" (Valhalla), първият хибриден суперавтомобил на "Астън Мартин" е напът да влезе в производство тази година.
Годишните загуби на автомобилостроителя преди облагане с данъци са намалели повече от половината през 2023 година, след като продажните цени достигнаха рекордни равнища при доставките на "Валкирия" (Valkyrie) и други автомобили специално издание.
"Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) също отложи по-рано този месец целта си за електрификация с пет години и увери инвеститорите, че ще продължи да подобрява моделите си с двигатели с вътрешно горене.
"Астън Мартин" е регистрирал коригирана загуба преди облагане с данъци от 171,8 милиона британски лири (217,4 милиона долара) за годината, приключила на 31 декември спрямо 451 милиона британски лири година по-рано.
Анализаторите очакваха средна загуба от 209 милиона британски лири. Компанията запазва без промяна краткосрочната и средносрочната си прогноза.