"Астън Мартин" (Aston Martin) забавя пускането на първия си електрически автомобил заради липса на потребителско търсене, като междувременно рекордните цени на луксозните и специално издание модели са помогнали на британския автомобилостроител да свие годишните си загуби, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Новата цел на "Астън Мартин" сега е да пусне електрическия си автомобил с батерия през 2026 година, година по-късно от предвиденото, превръщайки се в поредния автомобилостроител, който отлага целите си за електрификация, тъй като инвестициите в капацитет и технология са надвишили търсенето на електрически превозни средства.

"Потребителското търсене на електрически превозни средства в ценовата категория на "Астън Мартин" със сигурност не е това, което си мислехме преди две години", заяви пред медиите изпълнителният председател Лорънс Строл.

Той каза, че "има много по-голямо търсене" за плъгин хибридни превозни средства, най-вече за компании като "Астън Мартин" , тъй като хората "искат електрификация, но все още усещат мириса и шума на спортния автомобил".

"Валхала" (Valhalla), първият хибриден суперавтомобил на "Астън Мартин" е напът да влезе в производство тази година.

Годишните загуби на автомобилостроителя преди облагане с данъци са намалели повече от половината през 2023 година, след като продажните цени достигнаха рекордни равнища при доставките на "Валкирия" (Valkyrie) и други автомобили специално издание.

"Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) също отложи по-рано този месец целта си за електрификация с пет години и увери инвеститорите, че ще продължи да подобрява моделите си с двигатели с вътрешно горене.

"Астън Мартин" е регистрирал коригирана загуба преди облагане с данъци от 171,8 милиона британски лири (217,4 милиона долара) за годината, приключила на 31 декември спрямо 451 милиона британски лири година по-рано.

Анализаторите очакваха средна загуба от 209 милиона британски лири. Компанията запазва без промяна краткосрочната и средносрочната си прогноза.