Rivian представи новите изцяло електрически автомобили R2, R3 и R3X, които са изградени на новата платформа от среден размер. Rivian R2 е изцяло новият среден SUV на американската марка, предоставящ комбинация от динамика, възможности и практично предназначение с пет места, оптимизиран за големи приключения и ежедневна употреба. Новите модели R2 и R3 демонстрират как дизайнерският език на Rivian се адаптира към различни размери и форми на превозни средства.

Вижте как изглеждат новите модели Rivian R2, R3 и R3X  >>  >>  >>

Силуетът и предната част на Rivian R2 са типични за марката. Електрическото задно стъкло пада напълно в повдигащата се багажна врата, така че да има място за носене на всички видове съоръжения. Дизайнът на Rivian R2 дава приоритет на приключението. Четирите пътнически прозореца на Rivian R2 и задното стъкло с механично задвижване се спускат напълно, а вентилационният отвор на задните прозорци с електрозадвижване създава уникално изживяване при шофиране на открито.

Rivian R2

Снимка: Rivian

Интериорът на Rivian R2 е проектиран за лесна употреба, като в същото време е уникален за марката и привлича с комбинация от стилен дизайн и първокласни, устойчиви материали, които са лесни за почистване. Rivian R2 също така разполага с първи и втори ред седалки, които се сгъват напълно до плосък под и освобождават място за оборудване, товари и дори за къмпинг с колата.

Rivian R2

Снимка: Rivian

Rivian R3 е кросоувър от среден размер, който е по-компактен по отношение на размерите, но предлага големи показатели по отношение на динамика, офроуд способности, комфорт на пътниците и място за съхранение. Версията Rivian R3X е динамичен вариант на R3, предлагащ още по-спортни възможности както на пътя, така и извън него. Дизайнът на екстериора и интериора на Rivian R3 е привлекателен и емблематичен. R3 демонстрира мащабното присъствие на марката Rivian в различни формии, като същевременно продължава да бъде незабавно разпознаваем.

Rivian R2

Снимка: Rivian

Rivian R2 и R3 ще имат два вида батерии. По-големият пакет ще постигне автономен пробег над 480 км с едно зареждане и ще предложи ускорение от място до 100 км/ч за под 3 секунди за най-бързата конфигурация на задвижването.

Цените за Rivian R2 се очаква да започнат около 45 000 долара, а Rivian R3 ще бъде на цена под 45 000 долара, което прави моделите на Rivian по-достъпни за повече хора. Екипите за развитие на Rivian са били силно фокусирани върху разходите чрез производство, иновации в дизайна и стабилно развитие на веригата за доставки.

Rivian R2

Снимка: Rivian

За Rivian R2 доставките се очаква да започнат през първата половина на 2026 г., а на R3 и R3X ще започнат във втората половина на 2026 г., за да се осигури плавно стартиране и бързо нарастване на R2. Новите модели Rivian R2, R3, R3X ще бъдат достъпни в международен план след пускането им в Северна Америка.

"Никога не съм бил толкова развълнуван да пускам нови продукти като R2 и R3, които са отчетливо разпознаваеми като Rivian по отношение на производителност, възможности и използваемост, но с цени, които ги правят достъпни за много хора", каза Робърт RJ Скариндж, основател и главен изпълнителен директор на Rivian. "Нашите дизайнерски и инженерни екипи са изключително съсредоточени върху въвеждането на иновации не само в характеристиките на продукта, но и в нашия подход към производството, за да постигнем драстично по-ниски разходи. Rivian R2 предоставя на купувачите електрически SUV, започващ в ценовия диапазон от 45 000 долара така необходимия избор със старателно разработена технология платформа, която е изпълнена с индивидуалност. Нямам търпение да ги дам на клиентите", добави Скариндж.

Rivian R3

Снимка: Rivian

Новите модели Rivian R2 и R3 са изградени върху изцяло нова платформа за превозни средства от среден размер и са разработени да осигурят невероятна производителност, обхват и ефективност на разходите. Тази платформа консолидира и елиминира частите благодарение на интелигентния дизайн, включително използването на отливки под високо налягане, структурна батерия, където горната част на пакета служи и като под, като и системи за затваряне, които драстично намаляват сложността. Rivian R2 и R3 също използват платформата на задвижващия модул на Rivian и вътрешно разработената мрежова архитектура, компютърна топология и софтуерен пакет.

Rivian R3

Снимка: Rivian

Възползвайки се от платформата и технологията на вътрешното задвижващо устройство на Rivian, ще има конфигурации с един електромотор и задно предаване, с два електромотора и задвижване на четирите колела, и с три електромотора , два отзад и един отпред, като най-бързата конфигурация ускорява от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди.

Батерията използва изцяло нова клетка 4695, която предлага значителни подобрения в енергийната плътност и изхода, като се очаква да осигури над 480 км пробег с едно зареждане както за R2, така и за R3. бързото зареждане DC е съвместимо както с NACS, така и с CCS с адаптер, като зареждането от 10% до 80% става за по-малко от 30 минути.

Rivian R3

Снимка: Rivian

Използвайки новия комплект за възприемане на Rivian, включващ 11 камери, пет радара и по-мощна изчислителна платформа, новите модели R2 и R3 ще осигурят драматично подобрени автономни възможности. Rivian е разработил своята мрежова архитектура, топология на компютрите и свързаната пълна софтуерна платформа, за да улесни честите софтуерни актуализации. Възможността за надграждане на функциите с течение на времето също е много вълнуваща.

Rivian R3X

Снимка: Rivian

"Нашите водещи превозни средства от серията R1 послужиха като на запознанство със света, а с R2 и R3 нашата обсебваща цел е да останем верни на продуктите на Rivian, като същевременно направим нашите автомобили достъпни за много повече хора", каза главният дизайнер на Rivian Джеф Хамуд. "Чрез тясна интеграция на хардуер, софтуер и дизайн, ориентиран към човека, ние проектирахме Rivian R2, като балансираме формата с функцията, като същевременно надграждаме нашия привлекателен и емблематичен дизайнерски език", допълни Хамуд.

Rivian R3X

Снимка: Rivian

С дизайна на Rivian R3 се увеличава максимално пространството, като същевременно запазва спортен и атлетичен силует. С фокус върху пространството за краката на пътниците отзад, дори продължителните пътувания с R2 и R3 ще са удобни. Със сгъваемите напълно плоски седалки, достатъчно големи предни и задни багажници и допълнително вътрешно пространство за съхранение, има място за всеки и цялата му екипировка.

Rivian R3X

Снимка: Rivian

Новият волан на Rivian с интегрирани тактилни контролни дискове улеснява фокусирането върху пътя пред вас. Материалите балансират издръжливостта и устойчивостта с лесен за почистване текстил и покрития.

Новият R2 предлага най-доброто от Rivian достъпно на значително по-ниска цена. За да позволи Rivian R2 да бъде пуснат на пазара по-рано и със значително намаляване на цената, необходим за стартирането му, Rivian планира да започне производството на R2 в съществуващия си завод Нормал, Илинойс.

Rivian R3

Снимка: Rivian

Освен значително намаляване на размера на капитала, необходим за пускането на R2 на пазара, компанията Rivian вярва, че този подход значително намалява риска за стартирането и свързаната с него линия, ефективно използва своите съществуващи производствени и оперативни екипи и разширява общия капацитет на обекта до 215 000 единици годишно. Заводът на Rivian в Джорджия остава изключително важна част от стратегията му за мащабно производство на R2 и R3. Очаква се времето за подновяване на строителството да бъде по-късно, за да се съсредоточат екипите върху ефективното стартиране на R2 в Нормал, Илинойс.