През тази година Alfa Romeo празнува 50-ата годишнина на емблематичната Alfetta GT - спортно купе, базирано на Alfetta, която донася търговски успех и се превръща в крайъгълен камък в историята на марката, проектирана от майстора на стила Джорджето Джуджаро.

Две години след премиерата на Alfetta е пусната в производство версия купе, натоварена с незавидната задача да замени легендарното, най-продавано купе Bertone, проектирано от Джорджето Джуджаро през 1963 г. като спортна версия на Giulia. Междуосието на Alfetta GT 1.8 е скъсено със 110 мм, а окачването е по-спортно.

Снимка: Alfa Romeo

Каросерията е проектирана съобразно модерните стандарти от Джуджаро, който дотогава вече е създал свой собствен бизнес в лицето на Italdesign. Елементи от нея са частично показани с прототип от няколко години по-рано, базиран на 1750 GTV - хечбек с динамична задница, която завършва много високо с елегантно загатнат спойлер.

Линиите са стегнати и ръбести, предната част с четири вградени светлини е ниска и агресивна. Студиото Alfa Romeo Centro Stile също оставя своя отпечатък в дизайна. Шофьорската седалка отразява спортния тон със своята ниска, спокойна позиция и един-единствен инструмент пред водача - голям скоростомер.

Снимка: Alfa Romeo

Останалите уреди са позиционирани стилно в средата на таблото. Alfetta GT обаче е замислена повече като Grand Tourer, отколкото като екстремна спортна кола, като голямо внимание е обърнато на практичността - вътре има достатъчно място за четирима човека, задните прозорци могат да се свалят, а големият багажник е лесно достъпен през задната врата.

Още през 1975 г. механиката на Alfetta GT е леко модифицирана, от 122 к.с. при 5500 об/мин на 118 к.с. при 5300 об/мин. Една година по-късно дебютира базова версия с двигател 1.6 със 109 к.с., произвеждан само до 1980 г. и опростени спецификации, както и версия GTV с 2,0-литров двигател. Производството на Alfetta GT приключва през 1986 г., а от завода са излезли 136 275 броя от различни версии.

Снимка: Alfa Romeo