Подразделението за спортни автомобили на италианския гигант FIAT - Abarth, представи новия електрически кросоувър Abarth 600e в две версии наведнъж. Първият модел носи името Scorpionissima - лилавия автомобил на снимките, а вторият се нарича Turismo - жълтия кросоувър. Външно и двете версии са еднакви, но се различават от Fiat 600 по спортния пакет и спойлерите.

Вижте двете версии на Abarth 600e - Scorpionissima и Turismo  >>  >>  >>

Предната и задната броня са увеличили дължината си с 18 мм до 4189 мм и предизвикват асоциации с рали автомобилите, въпреки че повечето от въздуховодите са чисто декоративни. Спортният характер е подчертан от масивен дифузьор в задната част и карбонов спойлер. Предната следа е разширена с 30 мм, а задната следа е увеличена с 25 мм. За базовата версия Turismo са подготвени четири цвята на каросерията, включително яркозелен цвят Acid.

Abarth 600e Scorpionissima и Turismo

Снимка: Abarth

Лимитираното издание Scorpionissima се предлага в два цвята - яркозеленото Acid и лилавото Hypnotic. Спортният Abarth 600e стъпва на лети джанти с диаметър 20 инча, обути със специални гуми Michelin Pilot Sport EV.

Интериорът на модела Abarth 600e Scorpionissima използва комбинация от кожа и алкантара, а стандартните седалки са заменени от цели спортни седалки Sabelt с изразени странични опори. Скосеният отдолу волан се отличава с голяма маркировка за нулева позиция на 12 часа.

Abarth 600e Scorpionissima

Снимка: Abarth

Оборудването включва аудиосистемата, която синтезира звука на двигател с вътрешно горене през високоговорителите. Тази функция може да бъде деактивирана. Мултимедийната система с 10,25-инчов сензорен екран има собствена графика на Abarth. Докато оригиналният Fiat 600 има версии с двигател с вътрешно горене, Abarth 600e може да бъде само електрически.

Abarth 600e Scorpionissima

Снимка: Abarth

Новият модел няма задвижване на всички колела, като и двете модификации имат по един електрически мотор на предната ос. В специалната версия Scorpionissima той развива максимална мощност от 280 к.с. и въртящ момент 345 Нм, което прави тази електрическа кола най-мощният Abarth в историята. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 5,85 секунди.

Стандартната версия Turismo е с намалена мощност до 240 к.с., но въртящият момент е същият 345 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,24 секунди, а максималната скорост и на двете модификации е ограничена до 200 км/ч. Капацитетът на батерията е 54 кВтч, а автономният пробег в комбинирания цикъл WLTP е 334 км.

Abarth 600e Scorpionissima

Снимка: Abarth

Новият Abarth 600e може да демонстрира своята пълна производителност само в най-екстремния режим на шофиране - Scorpion Track, с подходящи настройки на стабилизиращата система, позволява приплъзване. Средният режим Scorpion Street ограничава мощността на 204 к.с. за версията Turismo и 231 к.с. за варианта Scorpionissima, а максималната скорост е ограничена на 180 км/ч.

В основния режим Turismo кросоувърите не могат да се движат по-бързо от 150 км/ч, като имат ограничена мощност от съответно 150 и 190 к.с. и дори въртящ момент 300 Нм. Новият Abarth 600e има понижено и пренастроено окачване с подсилени стабилизатори. Кросоувърът има и механичен диференциал с ограничено приплъзване Torsen. Спирачната система е подобрена, като отпред са монтирани 4-бутални апарати и дискове с диаметър 380 мм от Alcon.

Abarth 600e Turismo

Снимка: Abarth

Продажбите на електрически Abarth 600e ще започнат до края на ноември. Колите вече са достъпни за поръчка, като в Германия версията Turismo струва от 44 400 евро. За версията Scorpionissima ще трябва да платите 50 400 евро, но от него ще бъдат произведени само 1949 екземпляра, в чест на годината на основаването на марката Abarth - 1949 година.