1.0-литровият EcoBoost комбинира директно впръскване на горивото, турбокомпресор и променливи фази на газоразпределение за по-нисък разход на гориво, без да се жертва мощността. Той получи най-високия резултат в историята на наградите.
Двигателят спечели също и в категорията „Най-добър двигател под 1.0 литър“ на годишните награди на списанието за Световни технологии при двигателите.
Жури от 87 автомобилни журналисти от 35 страни по света присъдиха наградите на база управляемост, представяне, икономичност, рафинираност и успешно внедряване на нови технологии.
Ford е един от трите автомобилни производителя с последователни победи в 15-годишната история на конкурса.
Ето и победителите във всички 12 категории на конкурса:
„Двигател на годината” - Трицилиндровият турбомотор на Ford с обем 999 куб. см. (Focus, Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max)
„Нов двигател” - 1,4-литров TSI ACT на Volkswagen (Golf)
„Зелен двигател” - 0,875-литров, двуцилиндров турбомотор CNG на Fiat (Panda, 500L Lancia/Chrysler Ypsilon)
„Спортен двигател” - 6,3-литров, V12 на Ferrari (F12 Berlinetta)
„Двигател с обем под 1 литър” - Трицилиндровият турбомотор на Ford с обем 999 куб. см.
„От 1 до 1.4 литра” - 1.4 TSI Twincharger на Volkswagen (с двоен компресор)
„От 1.4 до 1.8 литра” - 1.6-литров турбо бензин на BMW/PSA
„От 1.8 до 2.0 литра” - 2.0-литров, четирицилиндров бензинов туинтурбо агрегат на BMW
„От 2.0 до 2.5 литра” - 2.5-литров, петцилиндров бензинов двигател на Audi
„От 2.5 до 3.0 литра” - 2.7-литров DI на Porsche
„От 3.0 до 4.0 литра” - 3.8-литров, V8 на McLaren
„Над 4.0 литра” - 6,3-литров, V12 на Ferrari