Автомобилът разполага с макс. мощност 500 к.с. и въртящ момент от порядъка на 1000 Нм. Силовият агрегат принадлежи към фамилията на V-образните мотори на Audi. Ъглите между цилиндрите са 60 градуса, което означава, че вътре в мотора не действат свободни инерционни сили. Освен това двигателят е дълъг едва 684 мм, това го превръща в наистина компактен 12-цилиндров мотор (само с 166 мм е по-дълъг от дизеловия V-образен 8-цилиндров). Освен всички други достойнства, Audi R8 TDI Le Mans отсега отговаря на изискванията на нормата Евро 6, която ще влезе в сила през 2014 г. За да запазят спортния дух на автомобила, производителите са куплирали мотора с 6-степенна механична предавателна кутия. Освен това са го дарили с перманентно задвижване на четирите колела, средно разположен мотор, разпределящ мощността между предния и задния мост в съотношение 40:60. R8 TDI Le Mans е с изключително дързък и агресивен дизайн. Освен ексклузивния червен цвят, за това допринасят алуминиевият спойлер, стъкленият покрив, двете прозрачни секции в самия автомобил и особено моторът, изложен като произведение на изкуството под стъклен “похлупак”. Същото настроение е предадено и в интериора - трилъчев спортен волан с диаметър 365 мм, покрит с фина кожа, но с магнезиева сърцевина и множество елементи от карбон.