Ако трябва да избирам между технология и дизайн, избирам дизайна, казва новият шеф на култовата италианска марка Жан-Филип Емпарато.
Двама французи ще са в основата на екипа, с който шефът на новата група Stellantis Карлос Тавареш ще се опита да превърне Alfa Romeo в основен играч в премиум сегмента, предава Automedia.

Освен досегашния шеф на Peugeot Жан-Филип Емпарато, който става главен изпълнителен директор на марката, ключова роля в компанията ще играе и сънародникът му Арно Льоклер, който ще отговаря за стратегията и продажбите. Льоклер има над две десетилетия опит от Honda Europe и PSA Peugeot-Citroen, преди да се присъедини към Fiat-Chrysler. Във Франция коментират, че Тавареш явно наистина има сериозни планове за Alfa, щом е изпратил там най-доверените си хора.

Третият най-важен човек в новото ръководство на Alfa ще е американецът Лари Доминик, който ще отговаря за ключовия северноамерикански пазар. Доминик бе приближен на Тавареш по времето, когато португалският мениджър ръководеше американското поделение на Nissan.

В новия екип на Емпарато попадат още четирима италианци: Даниел Гуцафаме, отговарящ за продуктовата гама, Роберта Дзерби, която ще ръководи Alfa и Lancia за Европа, Ерика Ферайоли като отговорник за ценовата политика, и Масимилиано Трантини, отговарящ за китайския пазар и джойнт-венчъра с GAC.

В интервю за Automedia.bg преди време Емпарато очерта като основни свои приоритети дизайна и безопасността. "Ако трябва да избирам между технологии и дизайн, ще избера дизайна", каза ни тогава мениджърът, под чието и на Тавареш ръководство Peugeot се превърна от губеща в една от най-печелившите компании в Европа. Емпарато добави, че не вярва в бързото налагане на пазара на системи за безпилотно управление, и че предпочита да изчака, докато те са доказано безопасни и надеждни.

Alfa Romeo, някога една от най-престижните автомобилни марки в света, изпитва сериозни затруднения, откакто Fiat я погълна в края на 80-те. Няколкото опита за възраждане на марката се провалиха. Последният, дирижиран от покойния Серджо Маркионе, бе насочен най-вече към американския пазар и предвиждаше до 2020 година марката да продава по половин милион автомобила годишно. Вместо това през миналата година Alfa едва надхвърли 50 000 продажби, а в Европа я изпревари дори скромната Lancia, която има само един модел.
stat
Стани фен във Facebook

Коментари



Още новини за Alfa Romeo


Нови автомобили