За целта той напълно разглоби чисто нова Toyota Fortuner, която в Русия струва 3 млн. рубли (около 33 500 евро) и показа както силните, така и слабите страни на всъдехода, предава Automedia.

За опита беше взет изграден на рама Fortuner, произведен през 2020 година най-ниското ниво на оборудване - Komfort. Пробегът на автомобила е по-малко от 1000 км, като това един от най-достъпните всъдеходи на марката, тъй като няма допълнителна защита от корозия и е с минимална шумоизолация, както и с проста акустика.

Оценката за сглобката на машината е висока - шевовете на каросерията са обработени допълнително за постигане на пълно херметично затваряне. Кабелите са отлично поставени, а по-голяма част от оборудване е производството на Toyota или на японски фирми.

Сред останалите достойнства се посочва задвижващия силов агрегат - атмосферен мотор с обем 2,7 литра, който е съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Двигателят е опростен, но е много надежден. Същото се отнася и за трансмисията. В основата на Fortuner е усилена рама от пикапа Hillux, а окачването с е много здраво, така че би трябвало да служи на стопанина си дълго врем без проблеми.

Блогърът сравнява Toyota Fortuner с руския УАЗ Patriot и стига до извода, че в японския всъдеход няма никакви иновации, а тайната на успеха на японската марка се дължи само на две неща - внимателната сглобка и качествени материали.