Пазарната капитализация на Tesla вече е по-голяма от тази на Toyota, което означава, че именно американският гигант е водещ по този показател на автомобилния пазар, предава technews.bg.

Акциите на Tesla нараснаха с над 6%, достигайки 1000 долара, което съответства на пазарна капитализация от 185,3 милиарда долара, съгласно рейтинга Top 25 Automakers by Market Cap.

За сравнение, пазарната капитализация на Toyota е около 178,7 млрд. долара. Германският производител Volkswagen е на трето място с резултат от 85,5 милиарда долара.

Само за една година акциите на Tesla поскъпнаха почти пет пъти, въпреки че през този период – преди няколко месеца – компанията изпита забележим спад.

Трябва да се има предвид, че изкачването на Tesla на върха се дължи не само на собствените й показатели, но и на спада при останалите автомобилни производители.

Конкурентът Toyota загуби 7% от стойността си от началото на годината. По време на пандемията японският производител отстъпи цели 20% от стойността си, но все пак възстанови по-голямата част от тази загуба.

По ирония на съдбата Toyota има принос за възхода на Tesla. През 2010 г. японците инвестираха 50 милиона долара в Tesla и продадоха фабриката Nummi, която сега е заводът на Tesla във Фримонт.

По-късно, през 2017 г., Toyota продаде своя дял в Tesla с добра печалба, но все пак тя бе само част от това, което би получила японската компания днес.

Директното сравнение на Tesla с други автомобилни производители може би не е съвсем коректно, защото компанията на Илон Мъск е нещо повече – тя развива доста успешно енергийното си подразделение. Но все пака по-голямата част от приходите на Tesla идват именно от продажбата на автомобили, което я прави преди всичко „автомобилен производител”.