Вижте снимки на Toyota Mirai >>

До края на 2015 година японският автомобилен концерн планира да пусне 700 такива коли, отбелязва ТАСС, цитирана от БТА.

Енергията за двигателя се изработва при реакцията на въглерод от клетката на автомобила с кислород от атмосферата.

400 от колите ще бъдат пуснати на вътрешния пазар, 200 - в САЩ и 100 - в страните от Западна Европа.

Заради големия интерес към новия водороден модел Toyota Mirai, чието име в превод означава "бъдеще", в Япония предварителните заявки вече са повече от планираните продажби в страната.

По тази причина Toyota обяви, че до края на следващата година ще инвестира 20 милиарда йени или около 162 милиона долара в развитието на производството на автомобили с водородни клетки, като ще увеличи създаваните бройки 3 пъти - до 2 100 годишно.

Част от инвестициите ще бъдат предназначени за разширяване на износа в страните от Западна Европа и САЩ.

Според автомобилопроизводителя тези страни трябва да станат основни пазари за продажби на коли на водородни клетки.

До края на 2017 година автомобилният концерн планира да изнесе в САЩ над 3000 автомобила Mirai.

Значително увеличение на производството на коли с водородни клетки - до 50 000 годишно ще бъде достигнато през 2020 година, когато в Токио ще бъдат проведени летните олимпийски игри.

Основното препятствия за разпространението на автомобилите с водородни клетки е липсата на необходимата инфраструктура.

В Япония работят 30 станции за зареждане, като са съсредоточени в големите градове. През следващата година обаче се очаква броят станциите да се увеличи над три пъти.

Цената на Toyota Mirai в Япония ще бъде7,23 милиона йени или 60 700 долара, като правителството дава субсидия от 17 000 долара на всеки, който си купи такава кола в страната.

Освен това собственикът ще ползва безплатна пътна помощ денонощно и ще получи 8-годишна гаранция за електрическия двигател и горивните елементи.

Toyota Mirai не отделя вредни емисии в атмосферата, а като остатъчен продукт се получава единствено вода, която според японската марка е по-безопасна дори от прясното мляко.

Пълен резервоар за водородно гориво стига за пробег от 650 километра, а пълното зареждане става за три минути.

Япония се оказа водеща държава в развитието на задвижваните от водород автомобили, като основният конкурент на Toyota Mirai също идва от Страната на изгряващото слънце и е - Honda FCV.