Моделът носи все още неокончателното име FCV и вече са налични негови снимки.

Вижте снимките >>

Тънки фарове и LED светлини красят предната броня, а триъгълни стопове - задната. И макар колата да идва с малко спорен дизайн, тя е изключително революционна.

Задвижването й става благодарение на електричеството, получено при реакцията между водорода и кислорода.

Това прави технологията на водородната клетка най-евтината - все пак водородът е най-често срещаният елемент, формиращ близо 75 процента от цялата позната ни вселена.

Революционният автомобил има и доста прилични характеристики. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 10 секунди и има максимален обхват от около 480 километра. Това въобще не е проблем, тъй като след изчерпване на горивото, зареждането му отнема само около три минути.

Toyota разработва технологията на водородните клетки още от 2002 година, но едва сега своя първи сериен автомобил задвижван с водород.

Единственият проблем засега е все още слабо наличната инфраструктура, изискваща водородни станции, като от Toyota засега ще ограничат разпространението на колата само в райони с вече изградени такива.

Продажбите в Япония ще започнат преди април 2015 г., а в Европа и Северна Америка това ще се случи през лятото на 2015 г.

Цената на един такъв автомобил ще бъде около 50 000 евро.