Българите масово карат стари коли

Българите карат масово стари коли, показва нова статистиката на автотърговците у нас.

Обратно в новината

Коментари - Българите масово карат стари коли | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Колегата казва че най добрата кола е служебната,така е,но също най добрата жена е чуждата,щото е ръчкаш на пълна газ като колата която не е твоя.Така е да знаеш.

черен иван и тулумбаджията проЗ докараха БГ до тук!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Това е ръст с 41% на автомобилите над 20 години, което показва, че автопаркът на България се намира в състояние на пълна разруха. НЕ ХОДЕТЕ НА ИЗБОРИ! НЕКА ДА ИЗПЪКНАТ, ТЕЗИ КОИТО ГИ ПОДКРЕПЯТ!!!!!!!!!!!!!!!!! ДА СЕ ЗНАЕ, ЧЕ НЕ Е НАРОДА!!!!!!!!!!!!!!!!!

Делът на 20-годишните автомобили ще се увеличава дотогава докогато българската държава не ги спре всичките от движение. Това ще стане с общо решение на правителството, а то ще се вземе когато в Брюксел им писне да четат черни статистики за замърсяването на въздуха в България от грохнали автомобили и увеличаващият се брой на алергии, онкологични и респираторни заболявания.

Карам Мерцедес W210 Турбодизел, който е точно на 20 години. Върви като змей, купих го на поне 300.000 км от Италия, карал съм го още 200.000 и не е мръднал. Само смених нагревателните свещи на 2 от цилиндрите, другото си е както го купих. Тези двигатели са вечни. Кой може да ме убеди да дам едни поне 40.000 лева за нова кола, която като карам 3-4 години и мине гаранцията става само за боклука?

И аз съм така, но с w201 (190-ка) и честно казано в много отношения е по-готина от новите коли.

яко нещо е очиларката

Българинът е пестелив и практичен човек. За да си купиш нова кола, трябва да направиш маса компромиси спрямо класа кола, която ти трябва, мощността ѝ, марката най-вече. И при най-старателно обмисляне, ако не си намерил на пътя едни 20-30 хилки, ще се спреш на дачия, или малолитражка Опел или Пежо или там нещо под 20 хиляди. Защо да си орязваш така грозно живота, като за тези пари можеш да вземеш даже С-класа мерджан на около 7 години, с една камара екстри и да се чувстваш като принца на Кувейт? Освен това парите на българина основно му трябват да си плаща ипотеката на гарсониерата, което автоматично прави нещата с колата повече от компромисни. Как най-лесно в тези условия да си купиш возило, ако старото се е счупило безвъзвратно? Ходиш до Австрия с две заплати и докарваш някое 10 годишно рено сценик. Ето как.

Често пътувам и прекарвам по 2-3 седмици във Франция - Париж. Сравнявайки колите в София - Париж, може би софийските са една идея по-добри и доста по-малко очукани. Примерно за Рим и Южна Италия - същото.

Ами лада 2103 през 1988-ма струваше 9600 лева, заплатата на баща ми беше 220лв. Доста години беше чакал човекът. Чичо ми беше ходил в Либия за 3години и като се върна слещу пяк толкова ама валутни левове си я взе от корекома без чакане.

колата на снимката ."жигули" комби,или ваз 1200.такава беше нашата семейна кола.кара я баща ми, бог да го прости, а после и аз.за 30 години и навъртяхме 400 000 километра, без никакви ремонти на мотора.просто направена, така, че всички центровки, регулировки, и обслужвания, си ги правехме сами.карали сме я по ниви, черни пътища,планински местности, и къде ли не.товарели сме я с по 400- 500 кг, че и повече.но я купихме нова.тогава през комунизма така беше.сега е друго. няма пари за нови коли, а и да има няма смисъл от набутването.

"Пълната разруха" важи само за автомобили с марка "ВАЗ" и "Фиат", които са на повече от 20 години. Карам "Мерцедес W-124,-Е-200" произведен през 1994 година. Перфектна кола. За 18 години съм подменял само ремък 2-3 пъти, масла, филтри, гуми, спирачни дискове и антифриз, накратко - само консумативи. Колата е на повече от 400 х.км. Мисля, че ще мога да го карам още толкова години и едва след това ще го продам като реликва, вероятно на тройно по висока цена от тази на която съм купил.

подкрепям те, но очевидно продавачите на нови коли, не желаят да караш 'неубиваеми' коли като този Мерцедес а да ти извият ръцете да си купиш нова Кия или Фиат, на който до 3-тата година ще ходиш да сменяш масло само в техните сервизи за 500 лв. в противен случай гаранцията отпада. А това, че след само 100-120к тая кола ще почне да гори масло през турбото или да харчи като луда (понеже ламбда сондата вече не работи, или друг проблем) - не е тяхна грижа, даже напротив. Тогава ще ти извият ръцете законово пак да си купиш нова количка от тях! Та това им е зора на лобистите от 'planned obsolescence' авто-групата ! Нищо че безопасността или екологичността на подобна кола нисък клас е много по-зле от на стария ти Мерцедес !

Ей, очакваше се някой такъв тарикат да излезе и да заприказва за великите W124. Караш пелен кенеф, който вече става за скрап само и единственото което увеличава цената му над това са гумите и акумулатора. Осъзнай се! Тоя виц съм го слушал от много хора. Ама и аз съм карал стара кола, и много други са карали, и са карали и нови. Не знам някой веднъж седнал на нова кола да се е върнал на стари обратно.

човека кара хубава и здрава кола - класика, доказала се във времето, а кенеф, и то пластмасов караш ти човече. Не знам защо си се нахъсал така спрямо старите коли, но те са много по-добри и правени с много по-малко икономии на материали от сегашните еднодневки!

повишете заплатите в булгария престанете да ни внушавате идиотизми!!!

Средна класа има назапад. В България средна класа не е имало от 1944 насам, каква средна класа в една държава, разбита от комунизма.

Средната класа на запад е същата като тази която беше в България преди промените. Още ли не проумяхте, че ви държат бедни в тази България умишленно?

Тинещо да не си сбъркал годините!През годините на царизма е имало толкова глад и мизерия,че сегашните чорбаджий изедници сячески се стремят да ни върнат в онези времена.Иди и работи не да плямпаш глупости.

пък пред 1944 сички сички са били средна класа даже елит са били и са имали по три коли ...смешник

Производството на нова кола в пъти повече трови околната среда от колкото шофирането на стара,ако през 5 години се изхвърля автомобил, през година мобилен телефон, на 2 години телевизор , на 3 компютър, ЕТО ТАКА СЕ ТРОВИ ПРИРОДАТА, АКО НАКАРАТ СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ ДА ИЗГАРЯТ ГОРИВАТА ПО ДОБРЕ -ЕТО ТОВА Е ГРИЖА ЗА ПРИРОДАТА

Е, кои коли са екологични новите, които имат софтуер за да лъжат уредите за проверка или старите, които се ремонтират евтино и могат да станат като нови???

С Желев да обясни за куфарчето с парите, за далаверите с временният внос и за високия марж при продажбите на Пежо, а не да обяснява за старите коли. И още един частен въпрос, кога ще плати на строителите за строежа на една от къщите си?

В България НОВА КОЛА НИКОГА - страшна набутвация. Новите коли по ръзбитите пътища стават таралясници и ремонтите им струват пъти повече от старите. Скапаното гориво - новите двигатели са капризни, правят проблеми - на старите мерцедеси за гориво може да се ползва отработени масло на редовна база(от опит го казвам) Трето - новите коли ги крадат като стой та гледай - на колегата му откраднаха нов опел астра на 2г. , а го гледаше като писано яйце - изчезна завинаги. Старата ми трошка за 2 хил. и да я откраднат, ще си взема друга. Четвърто - Каското на новата кола е колосално - на страта никакво каско, не я мисля, паркирам си където искам Пето - нисък данък за 20г. ми астра - 25лв. щот не можах да докажа по документи катализатор, иначе щеше да е по-малко. шесто - новите са свързани с разни правила, задължение, смяна консумативи в оригинален сервиз, за да те одерат и т.н.. А старата кодъто си искам. НАКРАТКО - ЗА БЪЛГАРИЯ ИДЕАЛНОТО РЕШЕНИЕ Е СТАРА КОЛА по всички изредени причини и всички неспоменати субективни и народопсихологични причини. Не че нова кола е лошо, напротив, ама тука нова кола означава страшно финансово натутване и е икономически необосонвано. Който има пари да дава на тоя що духа и да си мисли, че е представителен и има класа и престиж като кара нов автомобил, нема лошо нека го прави, ама да не плюе по другите - бай ганьовците и тарикатите по тези земи са много.

Е ми аз карам 9 годишна кола.... която съм купил нова и е на 150000км в момента. Изобщо не съжалявам, в дългосрочен план ми е излязла по евтино от втора употреба таралясниците, последния продаден преди 5 години. И пак ще си купя нова кола скоро, просто нито имам време, нито излишни пари да карам стара кола. Не съм доволен единствено от сервизите у нас, независимо какви, най вече бояджиите. Може би това са единствените несгоди и бих посъветвал всеки да си боядисва щетите само когато е наистина наложително ,за дребни драскотини не се и опитвайте. 1-2 години по късно се разбира че е било по добре да си е останала одрана. Та новата кола винаги е по добре от старата, стига да може да си я позволиш. Ако пък дилемата е нова кола срещу стара за същите пари то винаги избора е нова.

Не ви ли направи впечатление в едно предаване за кметове наглеци, колко струва на румънската община една прилична Дачия? Ами около 6000 евро. Колко струва един такъв модел Дачия в Булгаристан? Ами около 14000 евро! Сега станали ви ясно защо българина кара стари коли? Ама за този факт всички изедници мълчат и ни пълнят главите с какви ли не глупости!!!

Ей де е румъния, дин мост разстояние. Ходи и си вземи една дачия за 6000евро.

Точно тази марка на снимката е голяма рядкост.

8 годишна

Безмислена дискусия, най-добрата кола е служебната.

39% са над 20г. а другите 61% са над 10-15г(яко нови)

Слава Богу можем да си позволим нови коли от среден клас, че и малко отгоре. Не го правим защото е глупаво. Купувам за мен и за семейството коли на по 3 години и на малко километри, с останала някаква гаранция, караме ги 1-2 години, ако се окаже таралясник веднага продаваме, ако е читава я държим докато почне да създава проблеми, и така. Държавата по никакъв начин не насърчава продажбите на нови, екологично по съвършени коли. Ако имаше данъчни и други отстъпки щях да се замисля.

Аз правя същото.

Пасат на 24години. Евтина поддръжка и здрава кола. Съумявам да я поддържам БЕЗОПАСНА И ИЗПРАВНА С ЛЕКОТА.

39% карали стари коли, над 20 години. Какво каране? 50% от българите не им трябва кола-пенсионери. Карат от дъжд на вятър. Това ли е каране? Колите станаха по две за лев. Просто българите имат коли. Това е то.

много правилна забележка.от имане, до каране разликата е голяма.в българия колите си карат не повече от десет процента от хората.останалите ги имат само за да заемат паркинг местото пред блока.е ,извеждат ги на разходка от време на време, и само през почивните дни.колкото да не ръждясат моторите.няма парици. това е истината.

16 годинишна е мойта Астра, но дизел. Гори всичко що и сипя, може и дърве да може да гори, не съм пробвал. ;-)

Купуваш си нова кола на лизиинг за 30 000лв. връщаш в най добрия случай 40 000лв. Даваш застраховка всяка година по 3 000лв + подръжка накладки масло и гуми още 1000 40 000 + 5*3 000 + 1 000 =56 000лв. Ако решиш да я продадеш взимаш 15 000 в най-добрия случай. 56 000 - 15 000 = 41 000 загуби. Взимаш си стара кола за 2000лв. Плащаш ако искаш, каско за 100лв. За ремонт още 1000. След 5 години я продавап за 500лв. Равносметката е 3500 - 500 = 3000лв. загуба. Карал съм и нова, карал съм и стара кола. Няма как да си купя нова. Не е изгодно.

Не е така . Изключително въпрос на възможности :( /и аз съм карал и 2ра употреба и нова съм купувал /. . Аз ако имам възможност пак бих си купил нова . Дори по-нисък клас примерно но нова задължително . Поне 5 г. не мислиш кола, ремонти, дивотии а си вършиш работата. А за изгодното е спорен въпрос, за всеки е различно , то с градски транспорт и влак е най-изгодно ако само това се гледа.....

Chefo77

Дали години не мислиш за нищо? Да питам ли брата защо 2 пъти дава по 1400 лева за дюзи и веднъж 600 лева за помпа на ГАРАНЦИОННАТА си Дачия - защото гаранцията била за двигателя, пък това не било част от двигателя ... Много подмамващо е това "пълна гаранция". И много натоварващи са посещенията за обслужване.

Айде ремонта го сложи 2000 поне + загуба около 2000 от загуба на време и още около 2л/100 повече дето ще гори - средно 500литра повече за 5 години т.е. още 1000лв. Да не говорим за мизерната тапицерия и боя. т.е. поне 5000 ти излиза + мизерното усещане. Стара добре ама за 2000, по-добре да я карат за желязо.

нова га удара от тотото и се чуда къде да си арча парите, ама със социалните помущи, де у тая държава им викът заплата и със една камара рекетьори (топлофикация,енерго, ВиК, Вивакур,М тел-ем уй, Теле-кур и още други), дето ми я прибират още преди да съм я получил, ква нова кола, кви пет лв., ква държава....

обаче: - пътищата са ужасни! - масово карат идиоти по това,което е останало от пътната мрежа и всеки ден се плющят - данъка н ановат ае по висок - каско задължително. - палежи всеки ден -кражби най редовно е за кво да карам нова кола?!? -

Имам кола на 17 години с данък 32 лева, имам и още една на 5 години с данък 7,40 лева.

Данака на нов автомобил е 2,8 пъти по-висок от подобен на 15 г. Къде е логиката? Какъв е стимола да си купиш нов?

Така е само на теория. На практика е още по-висок. Преди 15 години масовата кола в средния клас имаше двигатели под 100 к.с., докато сега няма нито една такава. Съответно за много от старите важи намалението за катализатор или EURO3 и нагоре, а за новите не важи.

Това е данък а не екотакса. Ако искаш данъка на миниманата заплата да е по-висок от на максималната?

моята е на 17

Голямо откритие!Аз открих,че водата в реката тече и то надолу.

Също така откриха че българина пие ракия и всяка есен прави кисело зеле

мдам..явно от организациите продаващи автомобили пак ни готвят нещо ..платили са си за нов лобистки закон за рекет на хората некаращи до 3 годишни коли и в момента ни подготвят за удара