Новите мотори залягат в основата на европейските автомобили на компанията и постепенно ще заменят другите мотори.
Двигателите EcoBoost комбинират директно впръскване на горивото, променливи фази на газоразпределението и турбокомпресор, за да се постигне максимална ефективност. Според Ford с тях се намаляват до 20% разхода на гориво и вредните емисии в сравнение с аналогични обикновени бензинови двигатели. Освен това се постига по-голямо удоволствие от шофирането, тъй като например въртящият момент е по-голям и се постига при съвсем ниски обороти – под 1500 об/мин.
Двигателите EcoBoost ще се появят на пазара още през следващата година. 1,6-литровият двигател с мощност между 150 и 180 конски сили, който ще се произвежда в заводите на компанията в Англия, ще се появи първо при новия 7-местен модел C-MAX, а по-късно и в останалите компактни автомобили на Ford. Двигателят с обем 2,0 литра и мощност 200 к.с., който ще се произвежда във Валенсия, ще задвижва по-големите модели от гамата на Ford и освен в Европа ще се използва за задвижване на американски модели, дори и такива с 4х4 задвижване.
Вижте снимки
Ford обяви, че на по-късен етап от програмата EcoBoost ще представи и по-малък бензинов двигател, който ще е с мощност под 130 конски сили за най-малките модели в гамата.