ТЕСТ ДРАЙВ: Новото Audi Q5
Представяме ви новото Audi Q5.
ВИДЕО >> >> >>
Дизайн
Дизайнът представлява еволюция на първоначалния облик на Q5. Но същевременно с това, всички линии са станали по-изразителни, а новото Q5 има доста атлетично и динамично излъчване. Предницата е доминирана от голямата радиаторна решетка, чийто сребристи очертания изпъкват напред. Покривът е леко скосен и завършва със спойлер, а Audi отново са доказали, че владеят дизайнът на LED светлините до съвършенство.
Размери
Новото Audi Q5 има дължина от 4663 мм, широчина от 1892 мм и височина от 1659 мм. Автомобилът е доста просторен благодарение на междуосието, което има дължина от 2819 мм. Багажникът има полезен обем от 549 литра при стандартна конфигурация на седалките, но ако те бъдат спуснати вече имате на разположение 1550 литра. Пътният просвет е 208 мм.
Интериор
Първото нещо, което ни направи впечатление в интериора е, че той е доста просторен.Немците предлагат богат избор от тапицерии и декорации, но при всички случай можем да кажем, че седалките са доста комфортни и предлагат добра опора на кръста, а като опция към тях се предлага и функцията за масаж.
Audi отново предлагат богат избор от амбиентно осветление, като са налични цели 30 цвята. Слабата светлина изглежда доста стилно нощем и откроява по неповторим начин дизайнерските линии на автомобила. Тънкият и голям 8,3 инча дисплей предоставя достъп до навигацията и инфотейнмънт системата, а клиентите могат да изберат и вариант с дигитализиран инструментален клъстер, който ще замени стандартния скоростомер с 12,3-инчов цветен дисплей.
Автомобилът може да се оборудва с аудиосистема на Bang & Olufsen, разполагаща с 19 високоговорителя и "вадеща" 3D-звук.
Офроуд и Системи за сигурност
Благодарение на системата за задвижване на четирите колела quattro, съчетана с технология ultra, сцеплението с пътя е на много добро ниво, независимо от настилката. Въртящият момент се разпределя между двата моста по най-ефективният начин, а колата се усеща наистина доста стабилно - тествахме я на мокра пътна настилка и останахме доволни.
Що се отнася до системите за помощ на водача, то нещата отново са на ниво. Асистентът Audi PreSense City предупреждава за завиващи или спиращи автомобили, както и за пресичащи пешеходци. Сензорът за дъжд автоматично активира чистачките, когато вали, а активният преден капак предлага допълнителна защита при пътен инцидент. Наличен е още парктроник, асистент за потегляне по наклон, автоматични светлини и круизконтрол.
Двигател
Версията, която тестваме се задвижва от 2.0-литров дизелов TDI двигател с мощност от 190 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Благодарение на него спортният кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди и има максимална скорост от 220 км/ч. Ако карате икономично, средният разход на гориво е около 7 литра на 100 километра.
Останалата част от гамата изглежда по следния начин:
- 2.0-литров бензинов TFSI с 252 к.с. и 370 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6.7 секунди, а максималната скорост е 237 км/ч. Средният разход е около 8 литра на 100 км.
- 2.0-литров дизелов TDI с 150 к.с. и 320 Нм въртящ момент.Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 9.7 секунди, а максималната скорост е 206 км/ч. Това е най-икономичната версия, която има среден разход около 5 литра на 100 км.
- 2.0-литров дизелов TDI с 163 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Тази версия ускорява от 0 до 100 км-ч за 8.9 секунди, а максималната скорост е 211 км/ч. Средният разход е около 6 литра на 100 км.
Заключение
В общи линии новото Audi Q5 е един много приятен за шофиране автомобил, който има едновременно комфортен, но и практичен салон. Дизайнът е стилен, а благодарение на quattro системата, колата няма да ви предаде нито на пътя, нито извън него.