146 |
1
Заводите на Lamborghini
Заводите на Lamborghini комбинират в едно най-съвременните технологии със занаятчийството.
С 3815 коли, пуснати на пазара миналата година, компанията Lamborghini, създадена през 1963 година в северния италиански град Сант'Агата Болонезе, почти утрои резултатите си от 2010 година.
Тя започва 2018 година, изправена пред голямо предизвикателство: излизането на пазара това лято на супер SUV-а Urus, който е нещо като градска луксозна кола 4X4, която може да се движи и по лед, и по пясък.
За да отговори на това предизвикателство, което ще се изрази в удвояване на производството за една година, заводът нарасна от 80 000 до 160 000 квадратни метра.
Засега всеки ден се произвежда по пет коли Urus, а когато заводът заработи на пълна мощност, те ще станат над 20. Новата сграда бе изградената от кота нула за 18 месеца, с нова поточна линия, пусната в действие през май, на която изобилстват нови авангардни технологии, сред които са "съдействащите роботи". Тяхната цел е да облекчават труда на работниците.
"Това е много модерен завод, но в него ръчната работа продължава да има важна роля и именно това прави марката", подчертава Матео Мартини от отдела по производствено инженерство.
От историческата част на завода, построен наново през 2014 година, излизат спортните суперколи Huracan и Aventador. Всеки ден от тези модели се правят съответно по 12 и 6 автомобила.
Lamborghini няма запаси и всяка произвеждана кола вече е продадена. За да си купите например Huracan, трябва да чакате 8 месеца.
На производствената линия има 23 работни места, на които се вдъхва живот на супрболида. Всеки път, когато линията се придвижва, работните имат 37 минути, за да направят необходимите операции. На екран се отброяват минутите и секундите.
Съседната линия е за Aventador, на която има 12 работни места за по 75 минути. Тук ръчната работа е повече и за производството на тази кола са необходими 44 дни. Корпусът на този автомобил тежи само 147 килограма и се прави, тук, в завода от карбонови влакна.
Колите Lamborghini струват от близо 180 000 евро за най-обикновения модел на Huracan до 337 000 евро за Aventador. При някои лимитирани серии обаче цените могат да нахвърлят 1 милион евро.
Мечтата на Феручо Ламборгини, който започнал да произвежда спортни коли, след като натрупал състояние в сектора на тракторите, е била "да създаде съвършена кола".
От първия автомобил, пуснат на пазара - 350 GT - са произведени само 120 бройки. И макар производството да се е увеличило оттогава, компанията продължава да е силно привързана към ексклузивността на автомобилите си. Клиентът може да персонализира колата си - от джантите, до цвета на шевовете, като се мине през цвета на кожения салон. Кожата е подложена на изключително строг контрол, на око, но и с пипане, за да се открият евентуални дефекти и от линията да слезе само колата без какъвто и да е дефект.
Автомобилите се тестват на пътя и се подлагат на истински потоп: "бомбардират ги с 400 литра на минута, за да провери за евентуални течове", казва Атило Мандета, който отговаря за отдела "довършителни дейности".
В този отдел колите минават няколко проверки. Въоръжени с лампа, служителите търсят и най-малкия дефект, ако той е дребен, те го маркират с лепенка, за да не бъде пропуснат от работниците, които трябва да го отстранят.
"Във всеки завод на Lamborghini е чисто като в болница. Всичко се прави с германска прецизност, която е въведена с времето, след като през 1998 година Volkswagen купува Lamborghini. Преди това производството беше в много по-голяма степен ръчно и семейно", пояснява пред АФП Хулиен Диес от редакцията на Sport Auto.
В момента 1600 души работят в завода, а до края на 2018-а към тях ще се присъединят още 200.
Компанията Lamborghini, която твърди, че дава по-високи заплати от средните за автомобилостроителния сектор, получи за трета поредна година сертификата "Топ работодател в Италия". Това е благодарение на политиката й за управление на персонала, наблюдаването на здравето на работниците от лекар и достъпа до различни предлагани дейности.
Матео Мартини казва, че е "горд" да работи в завода. Също като Клаудио Ламана и Симоне Окари. Тези двама служители имат усещането, че са част от "едно семейство": "Тук се чувстваме като личности, а не като номера".
Тя започва 2018 година, изправена пред голямо предизвикателство: излизането на пазара това лято на супер SUV-а Urus, който е нещо като градска луксозна кола 4X4, която може да се движи и по лед, и по пясък.
За да отговори на това предизвикателство, което ще се изрази в удвояване на производството за една година, заводът нарасна от 80 000 до 160 000 квадратни метра.
Засега всеки ден се произвежда по пет коли Urus, а когато заводът заработи на пълна мощност, те ще станат над 20. Новата сграда бе изградената от кота нула за 18 месеца, с нова поточна линия, пусната в действие през май, на която изобилстват нови авангардни технологии, сред които са "съдействащите роботи". Тяхната цел е да облекчават труда на работниците.
"Това е много модерен завод, но в него ръчната работа продължава да има важна роля и именно това прави марката", подчертава Матео Мартини от отдела по производствено инженерство.
От историческата част на завода, построен наново през 2014 година, излизат спортните суперколи Huracan и Aventador. Всеки ден от тези модели се правят съответно по 12 и 6 автомобила.
Lamborghini няма запаси и всяка произвеждана кола вече е продадена. За да си купите например Huracan, трябва да чакате 8 месеца.
На производствената линия има 23 работни места, на които се вдъхва живот на супрболида. Всеки път, когато линията се придвижва, работните имат 37 минути, за да направят необходимите операции. На екран се отброяват минутите и секундите.
Съседната линия е за Aventador, на която има 12 работни места за по 75 минути. Тук ръчната работа е повече и за производството на тази кола са необходими 44 дни. Корпусът на този автомобил тежи само 147 килограма и се прави, тук, в завода от карбонови влакна.
Колите Lamborghini струват от близо 180 000 евро за най-обикновения модел на Huracan до 337 000 евро за Aventador. При някои лимитирани серии обаче цените могат да нахвърлят 1 милион евро.
Мечтата на Феручо Ламборгини, който започнал да произвежда спортни коли, след като натрупал състояние в сектора на тракторите, е била "да създаде съвършена кола".
От първия автомобил, пуснат на пазара - 350 GT - са произведени само 120 бройки. И макар производството да се е увеличило оттогава, компанията продължава да е силно привързана към ексклузивността на автомобилите си. Клиентът може да персонализира колата си - от джантите, до цвета на шевовете, като се мине през цвета на кожения салон. Кожата е подложена на изключително строг контрол, на око, но и с пипане, за да се открият евентуални дефекти и от линията да слезе само колата без какъвто и да е дефект.
Автомобилите се тестват на пътя и се подлагат на истински потоп: "бомбардират ги с 400 литра на минута, за да провери за евентуални течове", казва Атило Мандета, който отговаря за отдела "довършителни дейности".
В този отдел колите минават няколко проверки. Въоръжени с лампа, служителите търсят и най-малкия дефект, ако той е дребен, те го маркират с лепенка, за да не бъде пропуснат от работниците, които трябва да го отстранят.
"Във всеки завод на Lamborghini е чисто като в болница. Всичко се прави с германска прецизност, която е въведена с времето, след като през 1998 година Volkswagen купува Lamborghini. Преди това производството беше в много по-голяма степен ръчно и семейно", пояснява пред АФП Хулиен Диес от редакцията на Sport Auto.
В момента 1600 души работят в завода, а до края на 2018-а към тях ще се присъединят още 200.
Компанията Lamborghini, която твърди, че дава по-високи заплати от средните за автомобилостроителния сектор, получи за трета поредна година сертификата "Топ работодател в Италия". Това е благодарение на политиката й за управление на персонала, наблюдаването на здравето на работниците от лекар и достъпа до различни предлагани дейности.
Матео Мартини казва, че е "горд" да работи в завода. Също като Клаудио Ламана и Симоне Окари. Тези двама служители имат усещането, че са част от "едно семейство": "Тук се чувстваме като личности, а не като номера".