Електроенергията се съхранява на борда с помощта на T-образен пакет от литиево-йонни акумулатори с капацитет 16 кВтч. Комплектът акумулаторни батерии захранва тяговия електродвигател, който е в състояние да гарантира изпълнение на максималните стойности на скоростта и ускорението при движение на изцяло електрическа тяга в рамките на максимален пробег от 40 мили (64 км) без употреба дори на капка бензин. При по-продължителни пътувания двигателят с вътрешно горене на борда на Volt се използва за удължаване на ефективния пробег чрез зареждане на акумулаторните батерии при изтощаване посредством електрогенератор. Chevy Volt няма да използва за гориво бензин и няма да отделя никакви емисии в атмосферата в продължение на всекидневен пробег до 40 мили, спестявайки на собственика си около 500 галона (1 892 литра) бензин годишно (в сравнение с автомобил с подобни размери и среден разход от около 7,84 л/100 км). Повечето екземпляри Chevy Volt най-вероятно ще бъдат зареждани с електроенергия в дома на изгодна нощна тарифа, с което експлоатационните разходи за собственика се намаляват допълнително. Еднократното дневно зареждане на Volt ще изразходва по-малко електроенергия в годишен план отколкото един домашен хладилник или стандартен фризер. На цена от около 80 американски цента дневно може да се осигури пълен цикъл на зареждане, достатъчен за пробег до 40 мили изцяло на електрическа тяга. За повечето бъдещи собственици на Volt това ще означава, че зареждането на автомобила им ще е по-евтино от покупката на всекидневната чаша марково кафе.