Toyota Yaris получи ново още по-добро хибридно задвижване
Новият вариант Hybrid 130 предлага повече мощност, по-бързо ускорение, по-спортна динамика и по-нисък разход на гориво
В света на Toyota автомобилите винаги ще се подобряват. Този принцип, наречен "Кайзен", е ярко изразен в иновациите и подобренията в новия Yaris. Най-новото поколение на хибридния електрически хечбек на Toyota се радва на голям успех от представянето си на пазара през 2020 г. Сега моделът получи още по-силен импулс.
Вижте Toyota Yaris в новия вариант Hybrid 130 >> >> >>
Новата гама се основава на предишните успехи на Yaris, но е още по-привлекателна, благодарение на промени в ключови области и въвеждане на нови технологични решения, които я превръщат в още по-завладяващо предложение. Внимателно са прецизирани външния стил, интериорът, динамиката и безопасността, за да се гарантира, че моделът ще остане водещ играч в силно конкурентния B-сегмент в Европа.
Важните промени включват по-мощно ново хибридно електрифицирано задвижване, нови и подобрени функции за безопасност и помощ на водача, изцяло ново информационно оборудване, касаещо водача и мултимедийна система. Всички новости са базирани на развитието на потенциала на дигиталните технологии.
Освен това промените имат за цел развиването на качествата, които превърнаха Yaris в толкова популярен автомобил през годините. Това е автомобил с дълготрайно качество, с който се живее лесно, който е забавен за шофиране и много ефективен. Неговата привлекателност и постоянно развиваща се технология, както и водещите за класа качества доведоха до това, че сегашното четвърто поколение беше отличено с титлата "Автомобил на годината" през 2021 г., която стана втора подобна за Yaris.
Новият Yaris се произвежда в Европа и е предназначен за европейски клиенти, като затвърждава всепризнатата си репутация в качеството му на иновативен и създаващ нови еталони по отношение на дизайна и технологиите при малките автомобили.
Обновеният хечбек се предлага с нови цветове на каросерията и различни 17-инчови джанти за по-високите версии. Голяма промяна е настъпила в интериора на Yaris, където вече има нов централен 9-инчов сензорен екран на мултимедийната система или 10,5-инчов. В зависимост от нивото на оборудване на модела е монтиран 7-инчов или 12,3-инчов дигитален инструментален дисплей за водача в нивата на оборудване Elegance, Premier Edition и GR Sport.
И двата имат ясно дефинирани цветни графики, които са лесни за четене при всякакви условия на осветление. Самата мултимедийна система Toyota Smart Connect вече разполага с гласово управление и функция за безжична актуализация, като към нея можете да свържете и смартфон с дигитален автомобилен ключ.
Новият Yaris се сдоби с нов електронен комплекс T-Mate, който комбинира системи за превантивна безопасност Toyota Safety Sense, асистент за паркиране и редица други помощници. Всички асистенти са модифицирани, като са внедрени нова предна камера и радар с разширен зрителен ъгъл, които вече могат да разпознават не само пешеходци, но и мотоциклетисти и велосипедисти.
На големите европейски пазари над от 90% от продажбите на Toyota Yaris се формират от хибридната версия. Досега имаше само един вариант на хибрид, който съчетава 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с безстепенна автоматична скоростна кутия и електрически мотор-генератор. Мощността на хибридната система беше 116 к.с. и 141 Нм въртящ момент.
Сега Toyota добави втори хибриден вариант Hybrid 130, който отново използва 1,5-литровия 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател с мощност 91 к.с. и 120 Нм въртящ момент. Ключовата промяна е въвеждането на нова автоматична трансмисия на хибридното задвижване, включваща по-голям електрически мотор-генератор, чиято мощност е увеличена от 59 кВт на 62 кВт, заедно с промени в софтуера и хардуера на блока за управление на мощността.
Резултатът е увеличение с 12% на общата мощност на системата, от 116 к.с. на 130 к.с. При това не става въпрос само за базова мощност, а за цялостно разгръщане на мощността, благодарение на увеличаването с 30% на максималния въртящ момент на електрическия мотор, от 141 Нм на 185 Нм, налични в целия диапазон на оборотите. Всичко това води до постигане на по-пъргаво ускорение от място до 100 км/ч, което е намалено с половин секунда и се постига за 9,2 секунди.
По същата причина по-добри са показателите и на параметрите при изпреварване, при което ускорението от 80 до 120 км/ч става за 7,5 секунди. Дългогодишният опит на Toyota в областта на хибридната технология гарантира, че емисиите на CO2 остават най-добрите в класа, в диапазона 87-98 г/км, а разходът на гориво се запазва устойчиво в границите от 3,9-4,3 л/100 км в комбиниран цикъл на WLTP.
Принос за намаляването на разхода на гориво има и система за предсказуемо състояние на заряда Predictive State of Charge Control при условия на шофиране по наклон и в задръствания. Системата е базирана на използване на комбинация от данни от навигационната система, за да се гарантира, че нивото на заряд на батерията ще се оптимизира в зависимост от условията, с цел максимално движение в чисто електрически режим, респективно намаляване на разхода на гориво.
Всичко това става с интелигентно отчитане на особеностите на маршрута, трафика и градиента на наклона. Новият модел Yaris Hybrid 130 се предлага като стандартно задвижване при новите нива на оборудване Elegance, Premier Edition и GR Sport.
Присъединявайки се към вече утвърдения модел Hybrid 115 в гамата, новият Hybrid 130 развива качествата на петото поколение хибридна технология на Toyota, за да осигури още по-изострено усещане при ускоряване, свързано с по принцип динамичния характер на автомобила. Този тип динамичен профил става все по-приоритетен за клиентите от B-сегмента, особено за тези, които искат да намалят размера на своя автомобил.
С новата продуктова стратегия за два хибридни варианта, Toyota прави Yaris още по-привлекателен, тъй като хибридното задвижване е най-важното съображение за покупка за повечето купувачи. Обновената модернизирана Toyota Yaris с пет врати вече се предлага и в България, а цената започва от 35 140 лева за бензиновата модификация с 1,5-литров атмосферен двигател със 125 к.с., съчетана с 6-степенна механична скоростна кутия. Същият модел, но с автоматична скоростна кутия CVT, започва от 38 940 лева. Новият хибриден вариант Hybrid 130 струва 52 990 лева в ниво Elegance, 54 990 лева в ниво Premier Edition и 58 990 лева в топнивото GR Sport.