Собствениците от BMW могат да помислят за промяна на името, тъй като "MINI" вече съвсем не е в мини размер - новото поколение е по-дълго с 98 мм, 44 мм по-широко е и 7 мм по-високо от своя предшественик, а колесната база е удължена с 42 мм до 2495 мм. Благодарение на увеличените размери новото MINI предлага повече простор в кабината, както и 211 литра товарен капацитет - увеличение от цели 30%.
Вижте снимки >>
Дизайнът не е претърпял големи промени - MINI запазва духа на компанията и приема няколко по-модерни щрихи от концепцията Rocketman.
Първоначално моделът ще се предлага с избор от три турбо двигатели (Евро 6) със Start/Stop технология - Cooper, Cooper D и Cooper S.
Базовият Cooper се захранва от 3-цилиндров, 1,5 -литров двигател със 134 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм. Средният разход на гориво е 4,4 литра на 100 км с емисии на CO2 105 г/км.
Дизеловият Cooper D
идва с 1,5-литров агрегат със 114 к.с. и 269 Нм въртящ момент. Очаквано - това е най-пестеливият вариант и собствениците му могат да очакват среден разход от 3,5 литра на 100 км с емисии на CO2 92 г/км.
Cooper S е най-горещата версия и използва 4-цилиндров, 2.0-литров турбо бензинов двигател с мощност от 189 к.с. и 279 Нм въртящ момент (300 ​​Нм с overboost на турбото). Средният разход при върховата версия е 5,6 литра на 100 км с вредни емисии на 133 г/км.
И трите двигателя ще се комбинират серийно с 6-степенна механична трансмисия, а като опция се предлага и 6-степенен автоматик. Последният ще има спортна версия с по-бърза смяна на предавките и възможност за управление от волана.
Първите три модела MINI се очаква да се появят на пазара през пролетта на 2014.