Ето че единадесет години след дебюта на първия Outlander в света, той се завръща с нов още по-глобален дизайн. Официалната му премиера се състоя през март тази година на изложението в Женева, като продажбите му в Русия започнаха още от това лято, а в Европа, вкл. и у нас те стартираха от края на септември. Добрата новина е, че този модел вече излиза от японския завод на марката в Оказаки.
Вижте снимки >>
Подобрена аеродинамика
Тествахме качествата на третото поколение на модела по маршрут София – Правец – Гложенски манастир и обратно. Олекналото с между 100 и 170 кг според модификацията купе е с подобрена аеродинамика, която идва от скосените заден спойлер и D-колони. Резултатът от тези промени е коефициент на въздушно съпротивление 0,33 срещу 0,36 на предишния модел. Автомобилът е конструкционно подготвен за плъгин-хибридна версия, която ще дебютира на японския пазар през декември 2012 г., а в Европа – от 2013 г.
Вътре в автомобила се радваме на климатроник, пълноценни седалки на третия ред, възможност за регулиране на позицията на тези от втория, ограничител на скоростта и адаптивен круиз-контрол. Въздушни възглавници за краката, 77-гигахерцов радар, който работи и за адатпивния круиз-контрол (ACC), и с FCC (предотвратява и челния удар), както и с LDW (предупреждение при напускане на лентата), се грижат за безопасността на пътниците. Фаровете пък осветяват пространството на 180 градуса.
Двигатели, трансмисии и динамика
Всички тестови модели бяха обзаведени с 2,2-литровия двигател 4N14 Clean Diesel с макс. мощност 150 к.с. (срещу 177 к.с. на старото поколение), задвижващ четирите колела през 6-степенна механична предавателна кутия. Този мотор е с ниска степен на компресия – 14,9:1, така че наистина е доста тих, елиминирани са всякакви излишни шумове и вибрицаии, оптимизиран е и горивният процес. Нова е системата от тампони, с която двигателят е закачен към купето. Намаляването на конските сили спрямо предишния модел не се е отразило на динамиката на Outlander, но за сметка на това е спаднал разходът на гориво. В края на теста бордовият компютър отчете среден разход 8,7 л/100 км (без да сме задълбавали много на тема офроуд), след като се бе движил по магистрала и селски пътища с трима души и багаж на борда си, включен климатик и при различни режими. За понижението на разхода допринесе и Stop-Start системата. На магистралата Oulander даде доста приличен ряз при изпреварване, стабилност в завоите, като въпреки че бе доста натоварен с лекота вдигаше 150 км/ч. Преминаването на по-висока предавка става при ниски обороти.
Другият двигател в гамата е 2,0-литровият бензинов MIVEC, който също е с мощност от 150 к.с. Той се съчетава базово с 5-степенна механична трансмисия или 6-степенна автоматична. Скоро на пазара ще се появи и новата CVT.
Три работни режима
Версията ни бе с три работни режима, които се сменят от бутон с надпис 4WD, изнесен на централната конзола – 4WD Eco (замества 2WD от стария модел), 4WD Auto с автоматично електронно разпределение на въртящия момент и 4 WD LOCK за терени с висока проходимост. Екологично-икономичният режим се избира директно от специалния зелен бутон под радиото.
Дебют и на плъгин хибридна версия
През ноември или декември в родните шоуруми на марката ще дебютират и версиите с дизелов мотор и автоматик. Предстои дебютът на серийния плъгин хибрид Outlander PHEV с два електромотора и бензинов двигател с вътрешно горене. Производителите обещават среден разход около 2,0 л/100 км при напълно зареден с електричество и гориво автомобил.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD, 7 места Двигател – дизелов, 4-цилиндров, редови, 2268 куб. см; макс. мощност – 150 к.с. при 3500 об/мин, макс. въртящ момент 380 Нм/1750-2500 об/мин; ускорение – 12,6 сек, макс. скорост – 185 км/ч, среден разход на гориво – 6,5 л/100 км (по каталог), СО2 емисии – 150 г/км, товарна площ – 145-986 л, междуосие – 2670 мм, габарити (д/ш/в, мм) – 4665/1800/1680; цена на тествания модел – от 57 990 лв. с ДДС

Агенция Speed-Press