Amazon ще започне скоро да предлага на клиентите си нов вид продукт - автомобили, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Компанията обяви по време на Автомобилното изложение в Лос Анджелис, че ще започне да продава автомобили на платформата си през 2024 г. като част от партньорството с Hyundai.

Hyundai ще е първата марка, която клиентите ще могат да закупят. Купувачите на Amazon ще могат да разглеждат на платформата на търговския гигант за превозни средства в техния регион, като филтрират търсенето по модел, тапицерия, цвят и характеристики, съобщи онлайн търговецът. Клиентите ще купуват новия автомобил онлайн, а след това ще си го вземат или ще им бъде доставен от местен дилър.

Hyundai ще започне да оборудва автомобилите си и с гласовия асистент Alexa, съобщиха двете компании. Тази функция, която ще се появи през 2025 г., ще позволи на водачите да казват на автомобила да допълни списъка им със задачи, да включи отоплението в домовете им, докато все още шофират. Alexa ще предоставя също актуализирана информация за трафика и времето.

Някои характеристики на Alexa ще са достъпни, дори когато не е налична интернет връзка, се посочва в комюникето на Amazon.

Като част от партньорството Hyundai ще започне също да използва уеб услугите на Amazon AWS за проучвания, продуктов инженеринг и ангажиране на клиенти. Amazon и Hyundai са разработили и внедрили също и програма за обучение на инженерите на автомобилостроителя в облачните изчисления.

Amazon предлага за първи път автомобили на платформата си, но компанията има партньорства с други марки от известно време.

От идната година Stellantis също ще използва технологията на Amazon в превозните си средства, включително Alexa.

Amazon има дял също и в стартъпа Rivian Automotive, който произвежда флотилия от електрически ванове за онлайн търговеца.

Amazon се ангажира да пусне 100 000 електрически превозни средства до 2030 г. По-рано този месец Rivian сложи край на споразумение за ексклузивност с Amazon, позволявайки на други компании да купуват електрическите му ванове.