Първата кола, в която тя бе показана пред публика, е прототипът Explorer America, а през 2009 г. ще започне да се вгражда серийно в автомобили. Ford планира до 2013 година да е снабдил над половин милион автомобила с EcoBoost. Новата технология комбинира директно впръскване на горивото с турбокомпресор, задвижван от изгорелите газове. Благодарение на това мощността на двигателите се повишава и може да отговори на изискванията на клиентите, а разходът на гориво намалява. Ford ще създаде гама от 4- и 6-цилиндрови двигатели, използващи новата технология. Серийното производство ще започне от 2009 г. Новият 4-цилиндров 2,0-литров двигател на Ford има максимална мощност 275 конски сили и максимален въртящ момент 380 Нм. V6 двигателят с технологията EcoBoost е 3,5-литров с максимална мощност 340 конски сили и максимален въртящ момент 460 Нм. И двата имат значително по-високи мощностни показатели отколкото обикновени двигатели със същия обем, а същевременно са по-икономични от тях. Ако технологията EcoBoost се комбинира с модерни автоматични скоростни кутии с повече предавки, електрически сервоусилвател на волана, по-добра аеродинамика и намалено тегло, тя може да осигури намаляване на разхода на гориво на съвременните автомобили с 20-30%. EcoBoost е решението на Ford за съвременния свят с непрекъснато повишаващи се цени на горивата, като технологията е достъпна, масова и осигурява също така доста по-ниски нива на вредните емисии.