На щанда на Mercedes на „Автомобилен салон София 2009" за първи път пред българска публика ще дебютират новата E-Class Coupe след световната й премиера на изложението в Женева.
Mercedes E-Class Coupe ще бъде показан в две варианта на двигателя - E 250 CGI BlueEFFICIENCY и E 350 CGI BlueEFFICIENCY.
Икономичен, мощен и с ниски емисии: с това се характеризира новоразработеният двигател E 250 CGI BlueEFFICIENCY. Този 4-цилиндров редови двигател с директно впръскване се отличава с плавна работа в целия диапазон на обороти, развивайки мощност 150 kW (204 к.с.) и максимален въртящ момент 310 Nm. Ниският разход на гориво (7.0 л/км комбинирано шофиране) се дължи отчасти на концепцията на двигателя, който е със сравнително малък работен обем (1.8 литра) и е оборудван с турбокомпресор. Благодарение на пониженото тегло и по-малките загуби от вътрешното триене, този двигател функционира изключително икономично и по този начин може да отговори на по-строги изисквания по отношение на разхода на гориво и вредните емисии. Оптимизираната CGI система за директно впръскване също така помага да се понижи разходът на бензин.
Новия двигател 350 CGI BlueEFFICIENCY с директно впръскване е създаден на базата на съвременната V6 технология. Бензиновият двигател развива номинален въртящ момент 365 Nm при 3000-5100 об./мин. и мощност 215 kW (292 к.с.), като ускорява автомобила от 0 до 100 km/h за 6.3 секунди. Четириклапановата технология, безстепенното управление на смукателните и изпускателните процеси чрез разпределителния вал, двустепенният смукателен колектор и балансиращият вал са само част от техническите елементи на системата. Икономичната работа на двигателя с ниско ниво на вредните емисии 199 - 203 гр/км се дължи и на второто поколение системи на Mercedes-Benz за директно впръскване на бензина с управление на запалването чрез впръскването, както и на директното впръскване при високо налягане с помощта на пиезоинжектори.
Вижте снимки