Шведският производител Koenigsegg от миналата година има готова версия CCGT за сериите „Льо Ман”, както и за 24-часовата надпревара.
В момента автомобилът е паркиран в норвежкия шоурум на марката във Фредрикщад редом с моторните лодки Hydrolift.
“Вече направихме тестове в Швеция, Дания и Германия”, сподели със Speed-Press Бард Екер, главен дизайнер на Koenigsegg и Hydrolift. Koenigsegg CCGT е тестван от Екер (бивш световен шампион в Class 1), Кристиан Кьонигсег, създател на едноименната марка, и италианския пилот Лорис Бикочи, подобрил световния рекорд за скорост на сериен автомобил през 2005-а зад волана на Koenigsegg CCR и участвал в разработването на KTM X-Bow Race.
Вижте снимки
CCGT e с понижена до 600 к.с. мощност, за да може да отговаря на регламента на сериите, гумите му са Michelin с размер 30/65 R18. Цялостната конструкция е допълнително олекотена, като за целта отварящите се нагоре врати, типични за един Koenigsegg, са заменени с такива с традиционно отваряне и седалката до шофьора е елиминирана. Досега той е показван само на автосалона в Лондон миналия юли.
“Предстоят още тестове, засега не мога да цитирам резултати, тъй като нямаме база за сравнение с други автомобили, участващи в тези надпревари. Напредваме, но с доста бавни крачки, тъй като финансовата криза ни кара да се съсредоточим върху други важни производствени проекти и засега спортът остава на втора линия”, поясни Бард Екер, който има 50-процентово участие в шведската компания.