Китайският кросоувър Leapmotor C10 идва в Европа на цени от 36 400 евро
Електрическият SUV се предлага на Стария континент от Stellantis и се вписва в сегмента на Skoda Kodiaq, Nissan X-Trail и Honda CR-V
Китайският SUV Leapmotor C10 направи своя дебют в Милано. Моделът се предлага на пазара в Европа от Leapmotor International, което представлява съвместно предприятие, създадено от сътрудничеството между концерна Stellantis, който контролира 51% от акциите и Leapmotor, сравнително нов китайски производител на автомобили. Кросоувърът се предлага от известно време на китайския пазар, но от октомври ще започнат продажбите на модела на Стария континент.
Вижте как изглежда новият Leapmotor C10 >> >> >>
Новият електрически кросоувър Leapmotor C10 е дълъг 4,74 метра, широк е 1,90 метра и е висок 1,68 метра. Междуосието е 2,83 метра. С тези размери той се вписва в така наречената категория SUV от D-сегмент, т.е. средните по големина модели, каквито са например Skoda Kodiaq, Nissan X-Trail и Honda CR-V. Всъщност Leapmotor C10 прикрива добре размера си, защото с правилните си пропорции и изчистени форми изглежда по-компактен.
Отпред новият модел има LED светлини, които са съединени с черна лента. Въздействието е модерно, визията е стилна и без излишни детайли, а всички светлини са изцяло LED. Отстрани можете да видите прибиращите се дръжки на вратите, полезни за подобряване на аеродинамиката, както и квадратните арки на калниците. Отзад чистачката на задното стъкло е скрита от спойлера.
Пътническото отделение на Leapmotor C10 обещава да бъде особено просторно, благодарение на архитектурата на платформата, която интегрира батерията по структурен начин, за да увеличи устойчивостта на усукване и полезния обем. Следователно багажникът има минимален капацитет от 435 литра и максимален от 1410 литра което е достатъчно за 15 куфара с еднакъв размер. Багажникът може да достигне максимална дълбочина от 1,82 метра и и ширина от 1,11 метра, предлагайки гъвкавост, за да задоволи всяка транспортна нужда.
Освен това вътрешното пространство е много гъвкаво, което позволява многобройни опции за конфигурация на седалките, за да предложи различни настройки според нуждите на всеки. Има и преден багажник с обем от 32 литра. Пътниците отзад могат да се насладят на много място за коленете и главите. Тъй като няма централен тунел, дори петият пътник ще може да седне удобно, а на конзолата има вентилационни отвори, две поставки за чаши и две гнезда за зареждане тип USB.
Предното табло е с модерна форма и без никакви физически бутони. Всички функции се управляват от 14,6-инчовия сензорен дисплей, разположен в центъра, докато екранът пред водача е с размери 10,25 инча. Материалите са качествени и сглобките са добре изработени. На волана има два въртящи се бутона, от които се управляват множество различни функции. Операционната система, която се нарича Leap OS 4.0, е свързана чрез 4G мрежа и получава актуализации през Интернет, които засягат не само телематиката, но и устройствата за помощ при шофиране и управлението на задвижването.
Новият Leapmotor C10 се предлага само с един електромотор, който задвижва задните колела с мощност 218 к.с. и 320 Нм въртящ момент, както и батерия с капацитет 69,9 кВтч. Устройството е проектирано да издържи дълго време и има очакван живот от повече от 600 000 км. Термичната система на батерията на Leapmotor C10 използва усъвършенствана технология за топлина и охлаждане на батерията по време на зареждане и разреждане. Новият SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди и развива максимална скорост от 170 км/ч.
Според цикъла WLTP, новият кросоувър Leapmotor C10 може да измине до 420 км в комбиниран цикъл и 574 в градски цикъл . Средният обявен разход е 19,8 кВтч/100 км. Електрическият Leapmotor C10 е оборудван с AC зарядно устройство с мощност 6,6 кВт, което позволява зареждане от 30% до 80% от капацитет на батерията за около 6 часа. За по-бързо зареждане, DC системата позволява да се постигне същия резултат само за 30 минути. Новият Leapmotor C10 има и функцията V2L, която позволява на батерията да отделя електричество за захранване на външни устройства. Кормилното управление се променя при смяна на режимите за шофиране Eco, Sport, Comfort и Perso.
Новият Leapmotor C10 има проста гама, която се отнася само до оборудването, тъй като задвижването е еднакво за всички версии. Има две версии - Leapmotor C10 Style стандартно се предлага с 18-инчови алуминиеви джанти, изцяло LED светлини, двузонов автоматичен климатик, задни сензори за паркиране, 360-градусов оброр от четири камери, 10,25-инчов екран пред водача, 14,6-инчов сензорен централен монитор, електрически регулируеми предни седалки и асистенти за шофиране.
В нивото Style цената на автомобила е 36 400 евро. Второто ниво на оборудване Leapmotor C10 Design добавя 20-инчови алуминиеви джанти, задна светлинна лента, тонирани задни стъкла, отопляем волан, отопляеми и вентилирани седалки, вътрешно осветление и струва 37 900 евро. Има пет цвята за каросерията и два за интериора, които могат да бъдат черни или кафяви.
Компанията Leapmotor International планира да отвори 350 търговски комплекса в цяла Европа до края на 2024 г., използвайки мрежата за продажби на марките на концерна Stellantis, които вече присъстват широко на повечето пазари.