Преди година беше обявено, че големият кросоувър Dodge Durango ще загуби двигателя си Hemi V8 и на сбогуване ще бъде пусната серията Last Call. Наскоро беше показана специална версия на Durango SRT 392 AlcHemi с атмосферен двигател и още два варианта с компресорни агрегати. Сега беше обявено, че двигателят Hemi V8 ще остане в гамата на Dodge Durango.

Първоначално се предполагаше, че производството на 8-цилиндровите кросоувъри Durango ще приключи преди края на 2024 г., след което в гамата ще остане само базовият 3,6-литров 6-цилиндров двигател Pentastar V6. В началото на декември обаче в концерна Stellantis настъпиха важни промени. Ръководителят му Карлос Таварес подаде оставка и след напускането му нещата поеха в друга посока.

Изпълнителният директор на марката Dodge Мат Макалиър каза, че Durango и Hemi V8 са неразривно свързани, така че производството на двете версии ще продължи поне до 2025 г. Макалиър подчерта, че клиентите все още се интересуват от закупуването на мощни 8-цилиндрови автомобили Dodge.

Снимка: Dodge

Атмосферният 6,4-литров двигател Hemi V8 с мощност 482 к.с. и въртящ момент 637 Нм, който също е известен под обозначението 392 - обемът на двигателя в кубически инчове, изчезна от гамата. Базовият V8 остава 5,7-литровият атмосферен мотор Hemi V8 с мощност 365 к.с. и 528 Нм въртящ момент. Той се монтира на Durango R/T.

Топверсията на Durango SRT Hellcat все още разполага с 6,2-литров компресорен двигател Hemi V8 с чудовищна мощност от 720 к.с. и 874 Нм. Всички версии са съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Цените на Dodge Durango R/T в САЩ започват от 51 000 долара, докато Hellcat струва поне 96 000 долара.

Снимка: Dodge