Британската марка Bentley официално приключи разработката и пътните тестове на колекционерското купе Batur. Новият модел беше показан за първи път през август миналата година, а няколко месеца по-късно започнаха тестовете на пътя. Сега британската марка вече може да започне да създава 18-те уникални екземпляра на Bentley Batur за клиентите. Традиционно за марката Bentley, всеки автомобил се сглобява ръчно, предлагайки на собственика широка програма за персонализация. Последният от лимитираната серия от 18 автомобила ще бъде готов в края на 2024 г.

Вижте снимки >> >> >>

За да се увери в надеждността и издръжливостта на своите коли, Bentley направи два тестови прототипа от Batur, наречени Car Zero и Car Zero-Zero, които са преминали през интензивна 58-седмична програма за тестване и са изминали над 30 000 км при различни условия. Двата прототипа са били изложени на термично натоварване, еквивалентно на 5 години в пустинята на Аризона при температура от +50°C.

Новото Bentley Batur е най-мощният и най-скъп сериен автомобил на британската марка и първият носител на новия корпоративен стил. Всеки един от 18 автомобила ще бъде уникален и струва минимум 2 милиона евро. Бъдещите електрически модели на Bentley ще изглеждат приблизително по същия начин. Новият Batur е създаден от подразделението Mulliner и за него специалистите от фирменото ателие изработиха 800 нови компонента - от фаровете до щампованите със златисто превключватели.

Четириместното спортно купе има обтекаема каросерия с удължен преден капак и мускулести калници, които подчертават широката следа. Преработената радиаторна решетка е по-заострена, със сложни триизмерни елементи. Предните и задните LED светлини отново са с формата на капка, но сега са по-тесни и по-остри.

Под капака на новото Bentley Batur се крие най-мощната версия на 6,0-литровия 12-цилиндров W-образен бензинов двигател с двоен турбокомпресор. Изходната мощност на агрегата е 750 к.с. и 1000 Нм. С този мощен мотор купето ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и развива максимална скорост от над 350 км/ч. При разработката на двигателя е трябвало инженерите да променят междинните охладители, да модифицират турбокомпресорите и да настроят наново софтуера на двигателя, трансмисията и електронния контрол на стабилността.

Купето Batur получи и най-модерното шаси в историята на Bentley. Каросерията използва адаптивно трикамерно въздушно окачване, активни електромеханични стабилизатори и електронен диференциал с ограничено приплъзване за управление на мощността. Елегантното спортно купе има още кормилно управление на четирите колела. Автомобилът разполага с векторно управление на въртящия момент.