Двата модела Ауди Ти Ти 2.0 Ти Ди Ай купе куатро (Audi TT 2.0 TDI Coupe quattro) и Ауди Ти Ти Роудстър 2.0 Ти Ди Ай куатро (Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro) имат двулитров турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото с мощност от 170 конски сили и среден разход на гориво между 5,3 и 5,5 л. на 100 км., обяви компанията.
Ти Ти куатро купе ускорява от нула до 100 км./ч. за 7,5 секунди и има максимална скорост от 226 км./час. Ти Ти Роудстър, който също е със задвижване 4 по 4, ускорява от нула до 100 км./ч. с една десета от секундата повече и има максимална скорост от 223 км./час.
Емисиите на въглероден диоксид са сведени до 145 гр. на километър.
Новата система за управление на впръскването на горивото (common rail injection system) има модерни пиезо-инжектори, чиито дюзи с осем струи извършват пет отделни инжекционни цикъла на всеки оборот. Турбото работи с регулируеми витла и така позволява на автомобила да ускорява по-бързо.
Крайният резултат е висока максимална скорост на двигателя от 5000 оборота в минута и подобрена термодинамика на горивните камери. Двигателят може да работи с до 60 процента от отработените газове, които се охлаждат от радиатора. Това се отразява на силното намаление на емисиите на азотни оксиди и по този начин двулитровият турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото (2.0 TDI) се вмества в новия стандарт за емисиите на ЕС, Euro 5, който предстои да бъде въведен, обяви компанията.
Дизеловият Ти Ти ще бъде на разположение в магазините в Германия от май или юни тази година, но говорителят на компанията не посочи цената на автомобила.