Abarth модифицира бензинови модели на Fiat от десетилетия, но тази епоха за съжаление приключва. Италианската нишова марка обяви, че на практика е приключила с пускането на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това решение е наложено от по-високите данъци, които все повече европейски клиенти плащат за автомобили с бензинови двигатели.

В интервю за списание Autocar ръководителят на Fiat и Abarth за Европа, Гаетано Торел, обясни причините за тази драстична мярка. Той посочи, че в Италия спортен автомобил с емисии от 180 г/км CO₂ подлежи на годишен пътен данък между 1 000 и 2 000 евро. В контраст, изцяло електрическият еквивалент не само че избягва този данък, но също така предлага сравнима производителност без компромиси — поне според думите на Торел.

Заключението на Abarth? "Смятам, че е по-добре да предлагаме електрически автомобили." 

Въпреки че последното поколение на градския модел 500 ще получи хибридна версия през 2026 г., тя няма да бъде подобрена от спортното подразделение на марката. Abarth няма да прави спортни версии на хибриди, тъй като смята технологията за компромисна. Новият 500 Hybrid ще бъде оборудван с малък бензинов двигател, което затруднява Abarth да изведе мощността на ниво, което да оправдае емблемата със Скорпиона.

Специален модел, създаден изцяло от Abarth, също не е в плановете. Торел обясни, че Abarth винаги се е фокусирал върху модификация на съществуващи автомобили. След пускането на по-спортните версии на 500e и 600e, третият горещ електромобил вероятно ще бъде базиран на по-голям модел с марка Panda, който се очаква през 2027 г. и ще бъде позициониран над наскоро представения Grande Panda.

Главният изпълнителен директор на Stellantis, Карлос Таварес, наскоро заяви, че марките в автомобилния конгломерат имат само няколко години, за да се утвърдят на пазара.