Тази година BMW ще отпразнува 75 години от конструирането на спортните автомобили, известни като Roadsters (роудстъри). През май 1935 г. немската компания показва прототипа Sports Roadster на автомобилното изложение в Берлин. Концептуалният модел е с дълъг и лъскав капак, ниско предно стъкло, авариен покрив (при дъжд) и две седалки. Така от преработения 315 sedan се ражда 315/1. Моделът е с големи сводове на калниците, изцяло покриващи задните гуми. Под предния капак инженерите монтират 1,5-литров редови 6-цилиндров мотор с мощност 40 к.с. По-мощни версии се появяват през следващите години, а колата участва успешно в много състезания. Вижте снимки на моделите през годините След 315 BMW произвежда 328 Roadster, който е с мощен 80 к.с. двигател. Способен да развие 155 км/ч, автомобилът остава един от най-редките модели на BMW с едва 464 конструирани броя. Следващият роудстър, 507 дебютира в Ню Йорк през 1955 г. Този двуместен кабриолет най-ясно определя бъдещето на BMW роудстъра с къса, мускулеста задница, плоски бъбреци на решетката и радикално широки извивки. Задвижването е от първия в света сериен алуминиев V8 двигател. Работният му обем от 3,2 литра произвежда 150 к.с., достатъчни на BMW 507 да достигне максимална скорост 220 км/ч. Точно 251 екземпляра са произведени от легендарния модел. През 1988 г. Z1 стартира сегашната Z-ера. Колата е с максимална мощност 170 к.с. от 2,5-литров 6-цилиндров редови агрегат. С тегло от 1250 кг ускорението от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 8 секунди, а регистрираната топ скорост е 225 км/ч. Каросерията на BMW Z1 e изградена от стомана, но външната обшивка изцяло е от пластмасови панели. Общо 8000 Z1 са произведени до 1991 г. BMW Z1 впоследствие е заместено от Z3, който се предлага с няколко двигателя, най-фамозният от които е 3,2-литров с мощност 325 “коня”. Той директно е “свален” от M3 от това време. Още един рядък представител на Z серията е 4,4-метровият Z8, който се появява за първи път във филма за Джеймс Бонд “Само един свят не стига” (1999 г.). Използващ 4,9-литров V8, споделен с тогавашния M5, BMW Z8 има под капака си чисти 400 к.с. След Z8 поколението е продължено от Z4, който излиза в две версии (купе и кабриолет). От 2003 г. е с твърд сгъваем покрив. Новото BMW Z4 от 2009 г. също е с т.нар. hard-top.