Според главния изпълнителен директор на Toyota Motor Corporation, това ще помогне за намаляване на вредните емисии.

Ако колите не могат да се преобразуват към електромобили, то алтернативата за тях е снабдяването им с водороден двигател.

Toyota показа как това може да стане на практика на автомобилния салон в Токио. Там компанията представи два прототипа на култовия в миналото модел AE86. Вместо с ДВГ единият е изцяло електрически, а другият се захранва с водород.

"Много производители на автомобили си поставят за цел 100-процентово преминаване към електромобили с батерии, някъде между 2030 г. и 2040 г.", каза Тойода в доклада на Automotive News.

"Но реалността е, че не можем да постигнем въглеродна неутралност до 2050 г. просто като прехвърлим всички продажби на нови автомобили към електромобили. … Важно е да предоставим опции за автомобили, които вече са произведени."