Проследяването на съответствието с изискването за контрол на управлението на електрически автомобил в случая с алгоритмите на Tesla досега се ограничаваше до засичане на съпротивлението на волана, въпреки че автомобилите от тази марка отдавна са оборудвани с камери, насочени към водача. Сега софтуерът с по-голяма вероятност ще открива водачи, които се опитват да имитират поставяне на ръцете си върху волана и по този начин искат да мамят автоматиката.

За да продължи да шофира в автоматичен режим, водачът на Tesla трябва да държи волана на всеки две минути, създавайки определено съпротивление при въртене, чрез което сензорите на бордовата система разбират, че човекът управлява автомобила, както се изисква от правилата. Находчиви собственици на автомобили са се научили да заблуждават сензорите, като създават дисбаланс във въртенето на волана. Някои забиват бутилки с вода или други достатъчно тежки предмети под ръба на волана, а някои компании дори се опитват да създадат масово производство на специални покрития за волани, които мамят автоматиката. Те бързо бяха забранени от регулаторните органи на САЩ и производителите не можаха да се върнат на пазара с подобни продукти, дори след като те бяха маскирани като адаптери за мобилни телефони, предназначени за използване на волани.

Според Teslascope в бета версията на FSD v10.69.3.1 софтуерът се е научил да открива някои от начините, по които собствениците на автомобили мамят с волана. Списъкът на откритите методи за измама ще се разширява непрекъснато и ако автоматиката открие такива опити, тя ще деактивира принудително активните системи за подпомагане на водача и ще спре автомобила, ако той откаже да изпълни изискването да поеме управлението. Използването на камера в кабината, която гледа към водача, също ще се разшири. Тя вече може да следи погледа му и позволява на бордовата система да предупреждава човека, ако се разсейва от пътя.