Двете компании ще имат равно участие от по 50 процента, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.

Новото дружество ще доставя бензинови двигатели и технологии за хибридни автомобили за моделите на двете компании, както и на други производители. Това е поредната стъпка от преструктурирането на френския автомобилен гигант, отбелязва Ройтерс.

На фона на съкращаването на производството на превозни средства с двигатели с вътрешно горене и преориентирането към електрически автомобили, Renault се опитва да обнови своя съюз с Nissan и да убеди своя японски партньор да инвестира в ново подразделение на френската корпорация за електрически превозни средства.

Предварителното споразумение между Renault и Geely е сключено след преговори, които са продължили най-малко 3 месеца и няма обвързващ характер, е съобщил за Ройтерс източник, запознат с темата.

В новото съвместно дружество ще бъдат заети 19 хиляди души, които ще работят в 17 завода и в 3 изследователски хъба, обявиха двете компании. Те очакват да постигнат окончателно споразумение за създаването на новата компания и тя да стартира дейността си през 2023 г.

Съвместното дружество ще бъде базирано в Лондон, съобщи за Ройтерс анонимен източник, който не е оторизиран да дава изявления за медиите.

В края на септември Geely придоби 7,6-процентов дял от британския производител на луксозни коли Aston Martin Lagonda, съобщи Асошиейтед прес. Китайският концерн притежава шведския автомобилостроител Volvo Cars. Друга компания, която е базирана в Швеция - производителят на електрически автомобили Polestar, е съсобственост на Geely и на Volvo Cars.

Китайската корпорация е собственик и на британския производител на луксозни спортни автомобили Lotus, както и на 9,7-процентов дял от германския концерн Daimler AG, който притежава прочутата автомобилостроителна компания Mercedes Benz.

Същевременно Renault планира да увеличи оперативните си маржове до 8 процента до 2025 г. и от следващата година да започне отново да изплаща дивиденти след 3-годишна "пауза", информира Ройтерс.

Това ще стане благодарение на преструктуриране на бизнеса на френската корпорация, което включва и обособяването на нейно подразделение за производство на електрически превозни средства.

Днес в Париж е предвидено да бъде представена стратегия за развитието на автомобилостроителната корпорация. Очаква се тя да включва и повишаване на оперативния паричен поток на компанията до над 2 милиарда евро годишно през периода 2023-2025 г. и до над 3 милиарда евро през следващите години.

През тази година той се очаква да достигне над 1,5 милиарда евро, отбелязва Ройтерс.