45 |
0
Renault и Geely договориха съвместно дружество
Renault и китайската Geely обявиха предварително споразумение за създаването на съвместно дружество.
Двете компании ще имат равно участие от по 50 процента, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.
Новото дружество ще доставя бензинови двигатели и технологии за хибридни автомобили за моделите на двете компании, както и на други производители. Това е поредната стъпка от преструктурирането на френския автомобилен гигант, отбелязва Ройтерс.
На фона на съкращаването на производството на превозни средства с двигатели с вътрешно горене и преориентирането към електрически автомобили, Renault се опитва да обнови своя съюз с Nissan и да убеди своя японски партньор да инвестира в ново подразделение на френската корпорация за електрически превозни средства.
Предварителното споразумение между Renault и Geely е сключено след преговори, които са продължили най-малко 3 месеца и няма обвързващ характер, е съобщил за Ройтерс източник, запознат с темата.
В новото съвместно дружество ще бъдат заети 19 хиляди души, които ще работят в 17 завода и в 3 изследователски хъба, обявиха двете компании. Те очакват да постигнат окончателно споразумение за създаването на новата компания и тя да стартира дейността си през 2023 г.
Съвместното дружество ще бъде базирано в Лондон, съобщи за Ройтерс анонимен източник, който не е оторизиран да дава изявления за медиите.
В края на септември Geely придоби 7,6-процентов дял от британския производител на луксозни коли Aston Martin Lagonda, съобщи Асошиейтед прес. Китайският концерн притежава шведския автомобилостроител Volvo Cars. Друга компания, която е базирана в Швеция - производителят на електрически автомобили Polestar, е съсобственост на Geely и на Volvo Cars.
Китайската корпорация е собственик и на британския производител на луксозни спортни автомобили Lotus, както и на 9,7-процентов дял от германския концерн Daimler AG, който притежава прочутата автомобилостроителна компания Mercedes Benz.
Същевременно Renault планира да увеличи оперативните си маржове до 8 процента до 2025 г. и от следващата година да започне отново да изплаща дивиденти след 3-годишна "пауза", информира Ройтерс.
Това ще стане благодарение на преструктуриране на бизнеса на френската корпорация, което включва и обособяването на нейно подразделение за производство на електрически превозни средства.
Днес в Париж е предвидено да бъде представена стратегия за развитието на автомобилостроителната корпорация. Очаква се тя да включва и повишаване на оперативния паричен поток на компанията до над 2 милиарда евро годишно през периода 2023-2025 г. и до над 3 милиарда евро през следващите години.
През тази година той се очаква да достигне над 1,5 милиарда евро, отбелязва Ройтерс.
Новото дружество ще доставя бензинови двигатели и технологии за хибридни автомобили за моделите на двете компании, както и на други производители. Това е поредната стъпка от преструктурирането на френския автомобилен гигант, отбелязва Ройтерс.
На фона на съкращаването на производството на превозни средства с двигатели с вътрешно горене и преориентирането към електрически автомобили, Renault се опитва да обнови своя съюз с Nissan и да убеди своя японски партньор да инвестира в ново подразделение на френската корпорация за електрически превозни средства.
Предварителното споразумение между Renault и Geely е сключено след преговори, които са продължили най-малко 3 месеца и няма обвързващ характер, е съобщил за Ройтерс източник, запознат с темата.
В новото съвместно дружество ще бъдат заети 19 хиляди души, които ще работят в 17 завода и в 3 изследователски хъба, обявиха двете компании. Те очакват да постигнат окончателно споразумение за създаването на новата компания и тя да стартира дейността си през 2023 г.
Съвместното дружество ще бъде базирано в Лондон, съобщи за Ройтерс анонимен източник, който не е оторизиран да дава изявления за медиите.
В края на септември Geely придоби 7,6-процентов дял от британския производител на луксозни коли Aston Martin Lagonda, съобщи Асошиейтед прес. Китайският концерн притежава шведския автомобилостроител Volvo Cars. Друга компания, която е базирана в Швеция - производителят на електрически автомобили Polestar, е съсобственост на Geely и на Volvo Cars.
Китайската корпорация е собственик и на британския производител на луксозни спортни автомобили Lotus, както и на 9,7-процентов дял от германския концерн Daimler AG, който притежава прочутата автомобилостроителна компания Mercedes Benz.
Същевременно Renault планира да увеличи оперативните си маржове до 8 процента до 2025 г. и от следващата година да започне отново да изплаща дивиденти след 3-годишна "пауза", информира Ройтерс.
Това ще стане благодарение на преструктуриране на бизнеса на френската корпорация, което включва и обособяването на нейно подразделение за производство на електрически превозни средства.
Днес в Париж е предвидено да бъде представена стратегия за развитието на автомобилостроителната корпорация. Очаква се тя да включва и повишаване на оперативния паричен поток на компанията до над 2 милиарда евро годишно през периода 2023-2025 г. и до над 3 милиарда евро през следващите години.
През тази година той се очаква да достигне над 1,5 милиарда евро, отбелязва Ройтерс.