Китайският стартъп "Нио" ще се конкурира с Бе Ем Ве и "Мерцедес" на европейския пазар за електромобили с гъвкав план за батерии.
Китайският стартъп за производство на електрически автомобили "Нио" (Nio) се стреми да "сграбчи" дял от растящия пазар на електрически автомобили в Европа, разгръщайки мрежа за лизинг и обмен на батерии, което ще намали разходите за потребителите, съобщава Ройтерс, цитирана от БТА.

"Нио" планира да построи 1000 станции за смяна на батерии извън Китай до 2025 година, повечето от които в Европа, за да обслужва разширената гама от електрически автомобили, които ще започне да продава в Германия и на други пазари, заяви Лихонг Цин, който е и съосновател на стартъпа.

"Ние напълно изпреварваме конкурентите ни по отношение на продукти и услуги", заяви Цин в телефонно интервю от Германия.

"Вярно е, че ще има повече модели електрически автомобили в Европа до три години, но ние също напредваме", добави той.

"Нио" отвори първия си завод извън пределите на Китай в Унгария този месец, за да произвежда енергийни продукти като зарядни станции за батерии, чието транспортиране от Китай излиза скъпо заради обема им, отбеляза Цин.

Стартъпът обещава, че шофьорите ще могат да имат напълно заредена батерия за няколко минути на станциите му, което е по-бързо, отколкото сегашните алтернативи за зареждане.

Стратегията отличава "Нио" от конкурентите му на китайския пазар за електрически автомобили, но прехвърля разходите и риска върху компанията – една от причините, поради които повечето утвърдени автомобилостроители търсят други начини, за да съкратят разходите за батерии и да повишат ефективността на зареждане.

Цин каза, че търси партньорство с компания за управление на активи в Европа, за да финансира собствеността върху батериите за лизинг с оглед на стартирането на продажбите тази година.

Приходите на "Нио" са нараснали с 22 на сто през второто тримесечие спрямо предходната година, а чистата му загуба се е увеличила повече от четирикратно до еквивалента на та на 410 милиона долара.

Акциите на стартъпа са поскъпнали повече от три път, откакто започна предлагането им на Нюйоркската борса преди четири години и компанията си спечели много почитатели в Китай благодарение на дизайна и цените на продукцията си

През миналата година "Нио" експериментира с лизинг и обмен на батерии в Норвегия за своя високопроходим електрически автомобил ЕS8. Компанията е продала 800 от високопроходимите превозни средства и е инсталирала две станции в Норвегия, допълва Ройтерс.

Според Цин експериментът е засилил увереността на създадения преди седем години стартъп, че изпреварва по отношение на електрическите автомобили компании като Бе Ем Ве (BMW), "Мерцедес" (Mercedes) и "Фолксваген" (Volkswagen) и е готова да се конкурира с тях на родния им пазар.

"Нио" ще пусне от тази година и други модели в Европа, включително седаните ЕТ7 и ЕТ5.
stat
Стани фен във Facebook

Коментари



Още новини за Други


Нови автомобили