Tesla започна да сглобява електромобили в Остин тази пролет, а заводът в Тексас ще бъде ключово място за развитие на компанията, тъй като там ще се произвеждат не само камионът Semi и пикапът Cybertruck, но и второто поколение Roadster, хуманоидния робот Optimus и автоматизираното такси на компанията. Междувременно Tesla съобщи за сглобяването на 10-хилядния си електромобил.

Това е кросоувърът Model Y, тъй като това е единственият модел, произвеждан от компанията досега. В завода в Тексас обаче вече ще се сглобяват два варианта на кросоувъра. В един от тях, както е планирано, се използва батерия, интегрирана в силовата структура на каросерията, базирана на батерийни клетки тип 4680.

Вторият се появи по-късно и беше нещо като стъпка назад, тъй като принуди компанията да използва старите батерии тип 2170. Най-новият вариант на кросоувъра Model Y се появи на местната производствена линия през юни, което може би показва, че Tesla не е в състояние да постигне планирания темп на разширяване на производството единствено с батерийни клетки тип 4680.

Батериите, базирани на клетките тип 4680, все още се доставят в Тексас от Калифорния, но в бъдеще производството ще бъде локализирано, което ще стане до края на годината. През уикенда Tesla публикува снимка на персонала на завода в Тексас, който позира пред кросоувър Model Y номер 10 000. Все още е трудно да се прецени колко автомобила се сглобяват всяка седмица, но броят им може да надхвърли хиляда единици.

Electrek изчислява, че заводът на Tesla в Остин вече е в състояние да произвежда до две хиляди електрически автомобила седмично, но стабилността му досега е била затруднена поради ограничения достъп до достатъчно тягови батерии. До края на годината обемът на производството на електрически автомобили Tesla в Тексас може да нарасне до 5000 автомобила седмично. Още през следващата година там ще започне сглобяването на дългоочакваните футуристични електрически пикапи Cybertruck.