От край време електрическите автомобили Tesla са оборудвани с насочена към интериора видеокамера, която не само оценява поведението на водача, но и изпълнява редица функции за сигурност. NHTSA, която отговаря за безопасността по пътищата в САЩ, иска да разбере как тази камера влияе на работата на системите за подпомагане на водача на Tesla.

Американските регулаторни органи разследват серия от произшествия с електрически автомобили, за които се твърди, че са свързани с активни системи за подпомагане на водача. NHTSA е загрижена и за увеличаването на броя на фалшивите сигнали за автоматично спиране преди препятствия след инсталирането на бета версиите на софтуера FSD, който трябва да автоматизира напълно процеса на управление на автомобилите Tesla в САЩ до лятото на следващата година.

Според Bloomberg, служители на NHTSA са поискали от Tesla информация за използването на данните от камерата в автомобила за взаимодействие с активните системи за подпомагане на водача. Регулаторните органи искат да установят в каква степен видеозаписът от тази камера позволява да се оцени състоянието на водача и неговата стойка, както и какъв интервал от време е позволен при шофиране, без да се открият ръцете на водача върху волана.

След определен период от време, в който няма следи от ръцете му върху волана, автоматичната система започва да го предупреждава да върне ръцете си на мястото им и ако това не бъде взето под внимание, автомобилът ще спре плавно на безопасно място. Традиционно обратната връзка от електрическото кормилно управление се използва за наблюдение на разположението на ръцете на водача и първоначално данните от камерата не са били използвани за тази цел.

Длъжностните лица искат Tesla да обясни какъв период без ръце на волана компанията счита за безопасен и по какви критерии се определя тази стойност. Дружеството трябва да предостави исканата информация до 19 септември, освен ако не са предвидени изключения за конкретни въпроси. В същото време Tesla се опитва да защити правото си да нарича своите системи за активна помощ на водача "автопилот" в маркетинговите материали и описанията на уебсайта. Неотдавна тя защити това си право пред съд в Германия.