Регулациите за автономните превози в Китай определят няколко степени на самостоятелна работа на такситата.

Властите в Пекин до сега разрешаваха на такситата без шофьор да се движат свободно, но на предната седалка на пътника трябваше да се намира шофьор, който да се намеси при необходимост. От този понеделник в два града в КНР обаче е разрешена търговската експлоатация на таксита, при която няма лице, което да отговаря за управлението.

Интернет гигантът Baidu и дъщерното му дружество Apollo получиха съответните разрешения от общинските власти на Ухан и Чунцин, като във всеки от двата града започва да функционира ограничен маршрут, изпълняван от пет автоматични таксита, които ще превозват пътници срещу заплащане между 9:00 и 17:00 ч. в Ухан и 9:30 и 16:30 ч. в Чунцин. В първия случай зоната на обслужване е ограничена до площ от 13 km2, а във втория - до 30 km2.

Американският конкурент на Baidu също е получил разрешение за търговски превози с автоматични таксита без шофьор в Калифорния, но в техния случай пътуванията се извършват предимно през нощта и също в рамките на определените граници и райони.

Служителите на Baidu са ентусиазирани от пускането на таксита без шофьори в Ухан и Чунцин, като сравняват събитието с кацането на човек на Луната по отношение на въздействието му върху автомобилната индустрия. През следващите дванадесет месеца Baidu очаква да получи разрешение да експлоатира безпилотни таксита в Пекин, Шанхай и Шънджън.