72 |
0
Rivian започва тестове на ”бюджетни” електромобили
Американският производител на електрически автомобили Rivian започна тестове на нови версии на моделите си R1T и R1S в реални условия.
Новината дойде от изпълнителния директор на компанията Робърт Скаринг, който добави няколко снимки от зимните пътища на Нова Зеландия към съобщението.
По време на първоначалното им обявяване електрическите пикапи R1T и електрическите кросоувъри R1S се предлагаха единствено във версия със задвижване на четирите колела - по едно на всяко колело. Тази схема позволи подобрено управление чрез система за контрол на вектора на сцеплението и необичайни каскади - обръщане на място като танк, но значително увеличи цената на моделите.
Финансовите проблеми и грешките при увеличаване на производството карат Rivian да се замисли за по-евтина версия на своите електрически автомобили. Те бяха официално представени още през март, като бе обявено, че "двумоторният" R1T/R1S ще получи нов електрически двигател със собствена конструкция – Enduro, подобни на тези, които се поставят на минивановете за доставка на Amazon.
В резултат на това в момента най-евтиният пикап Rivian R1T струва 67 500 щ. долара, версия Explore Package, Dual-Motor AWD и стандартна батерия за пробег от 415 километра. От друга страна, най-евтиният кросоувър Rivian R1S ще струва 72 500 щ. долара за подобна конфигурация. Най-евтините версии с четири двигатели струват съответно 79 500 и 84 500 щ. долара. Като се има предвид, че според новите правила отстъпката от 7500 щ. долара за закупуване на електромобил в САЩ се прилага само за модели на стойност под 80 000 щ. долара, решението за намаляване на цената е съвсем очаквано.
Rivian планира да произведе около 25 000 електрически автомобила до края на тази година, въпреки че вече има над 70 000 предварителни поръчки.
По време на първоначалното им обявяване електрическите пикапи R1T и електрическите кросоувъри R1S се предлагаха единствено във версия със задвижване на четирите колела - по едно на всяко колело. Тази схема позволи подобрено управление чрез система за контрол на вектора на сцеплението и необичайни каскади - обръщане на място като танк, но значително увеличи цената на моделите.
Финансовите проблеми и грешките при увеличаване на производството карат Rivian да се замисли за по-евтина версия на своите електрически автомобили. Те бяха официално представени още през март, като бе обявено, че "двумоторният" R1T/R1S ще получи нов електрически двигател със собствена конструкция – Enduro, подобни на тези, които се поставят на минивановете за доставка на Amazon.
В резултат на това в момента най-евтиният пикап Rivian R1T струва 67 500 щ. долара, версия Explore Package, Dual-Motor AWD и стандартна батерия за пробег от 415 километра. От друга страна, най-евтиният кросоувър Rivian R1S ще струва 72 500 щ. долара за подобна конфигурация. Най-евтините версии с четири двигатели струват съответно 79 500 и 84 500 щ. долара. Като се има предвид, че според новите правила отстъпката от 7500 щ. долара за закупуване на електромобил в САЩ се прилага само за модели на стойност под 80 000 щ. долара, решението за намаляване на цената е съвсем очаквано.
Rivian планира да произведе около 25 000 електрически автомобила до края на тази година, въпреки че вече има над 70 000 предварителни поръчки.