Японците изпреварват германския си конкурент Volkswagen Group за трета поредна година, сочат браншови данни, цитирани от Киодо и БТА.

Toyota обяви, че е продала близо 5,14 милиона превозни средства по света през първото полугодие на фона на глобалния недостиг на чипове и наложените в отговор на пандемията локдауни в Китай. Продажбите включват и произведените от групата малки автомобили Daihatsu Motor, както и камионите Hino Motors. Резултатите обаче бележат спад с 6 на сто спрямо същия период на миналата година, както и първо подобно намаление от две години.

През първите шест месеца от годината спадът в продажбите се дължи на пониженото глобално производство на компанията, което намаля с 3,8 на сто до 5,10 милиона единици, въпреки че "Тойота" успя да ограничи въздействието от недостига на полупроводници, нанесъл удар върху целия бранш.

Глобалните продажби на японския автомобилен гигант надминаха тези на германския му конкурент "Фолксваген", които е продал 3,88 милиона коли през периода януари-юни или с 22,2 процента по-малко на годишна основа.

"Обемът на продажбите никога не е бил наш основен приоритет", каза представител на Toyota след публикуването на резултатите, като допълни, че компанията ще продължи да дава предимство на безопасността и качеството и ще се стреми да прави по-добри автомобили.

Засегнати до голяма степен от недостига на части, продажбите на Toyota в Япония са спаднали с 18,1 процента до 954 173 единици през първото полугодие, като вътрешното производство е намаляло със 17,7 процента до 1,74 милиона единици.

Продажбите в чужбина са се свили с 2,8 процента до 4,18 милиона автомобила, но задграничното производство е нараснало с 5,6 процента до 3,35 милиона единици, благодарение на разширения производствен капацитет в Китай.