Това е десетия пореден месец на спад, съобщи Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), цитирана от АФП.

Това е най-слабият месец май за европейските автомобилни продажби от 1990 година - начална за статистическите данни, като единствено през 2020 г., в разгара на пандемията от коронавирус, майските данни сочеха по-слаби резултати.

Все пак през понижението се е забавило до известна степен спрямо март и април, когато надхвърли 20 на сто.

Сред основните европейски пазари, продажбите на нови автомобили през май са се свили в Италия (-15,1 на сто), Испания (-10,9 на сто), Германия (-10,2 на сто) и Франция (-10,1 на сто). Британският пазар регистрира спад от 20,6 на сто.

Сред страните членки на ЕС най-рязко понижение на продажбите на нови коли през май е отчетено в Литва (-33,2 на сто).

В България продажбите на нови автомобили са нараснали с 35,2 на сто, което е най-силният темп на растеж в ЕС, сочат данните на сайта на Асоциацията. Родните регистрации на нови автомобили са достигнали 2690 броя през май 2022 г., спрямо 1989 броя през същия месец на миналата година.

Продажбите се увеличават също в Кипър (+26,8 на сто), Румъния (24,0 на сто), Латвия (+17,1 на сто), Гърция (+10,5 на сто) и Швеция (+8,6 на сто).

С изключение на 2020 г., европейският автомобилен пазар записа от януари до май 2022 г. най-лошите пет поредни месеца в историята си, с продажби на 3,7 милиона превозни средства, което е понижение с 13,7 на сто в сравнение със същия период на 2021 година.

Европейските продажби на "Фолксваген" (Volkswagen) са спаднали с 19,6 на сто през май на годишна основа, главно заради рязък спад при основните му марки "Шкода" (Skoda), "Ауди" (Audi) и "Сеат" (Seat). Конкурентът му "Стелантис" (Stellantis) е продал с 14,6 на сто по-малко автомобили през същия период, а автомобилната група "Рено" (Renault Group) - с 10,3 на сто.