В Деня на изкуствения интелект, първоначално насрочен за втората половина на август, Tesla се надяваше да открие нови таланти, но миналата седмица Елон Мъск публикува изявление, в което обяви, че ще съкрати всеки десети служител поради икономическата криза. Ръководителят на компанията обясни, че съкращенията няма да засегнат производствения персонал, който получава почасово заплащане.

В копие от бюлетина, с което разполага CNBC, се разяснява, че само част от служителите с фиксирани заплати ще бъдат съкратени с 10%, тъй като според Илон Мъск Tesla е придобила "раздут персонал в много области". Той обяснява, че това твърдение по никакъв начин не се отнася за персонала, който действително е зает с производството на електрически превозни средства и акумулатори, както и с монтажа на слънчеви панели. От друга страна, броят на служителите на Tesla с почасово заплащане само може да се увеличава.

Същият източник цитира реакцията на президента на САЩ Джоузеф Байдън на решението на изпълнителния директор на Tesla да съкрати част от персонала. Президентът отбелязва, че докато Мъск говори за опасения от икономическата ситуация и съкращения на персонала, Ford увеличава инвестициите в производството на електрически автомобили и обещава да наеме още 6000 души.

Свързаната със Stellantis марка Chrysler също беше похвалена от президента на САЩ за инвестициите в производството на електрически автомобили в страната, като същевременно бяха споменати намеренията на Intel да създаде 20 000 работни места в производството на полупроводници. "Като цяло, знаете ли, бих искал да му пожелая късмет и да полети до Луната" - пошегува се Байдън по повод инициативата на Мъск.

До края на борсовата сесия в края на седмицата, акциите на Tesla поевтиняха с повече от 9%, като ситуацията се влоши от новите проблеми със софтуера на електромобилите, който предизвиква фалшиви реакции на автоматичното спиране пред препятствие. Американският регулаторен орган NHTSA поиска от компанията да докладва подробно до 20 юни за 758 случая на фалшиво задействане на системата, за които са получени оплаквания от собственици на автомобили Model Y и Model 3 от последната и настоящата година на производство.